קידום אתרים אורגני משתלם יותר לטווח הארוך!
עולם השיווק באינטרנט ובפרט תחום קידום אתרים אורגני, מעלה דילמות שונות בפני בעלי עסקים קטנים ובינוניים, והאמת היא שגם בקרב בעלי עסקים גדולים יותר קיימות דילמות זהות. כולם מעוניינים לשלוט בתקציבי שיווק מוגדרים ואם אפשר לבצע קידום מכירות בעלות אפס, זו בוודאי שאיפה משותפת לכולם.
לכן הדבר הראשון שנדגיש הוא: קידום אורגני בגוגל משתלם הרבה יותר מכל אפיק פרסום אחר בטווח הארוך: זה בא לידי ביטוי במחיר, בגודל החשיפה, בסוג הרלוונטיות של הלקוחות הפוטנציאלים, בסוג החשיפה לקהלי מטרה ממוקדים מאוד ובעלי כוונה מובהקת לרכישה וכמובן בכל בחינה של עלות / תועלת ועלויות לפנייה.
מה זה קידום אורגני (SEO)?
אז השאלה שנשאלת על ידי בעלי עסקים רבים היא מה זה קידום אורגני SEO?
התשובה לכך היא מאוד פשוטה: קידום אורגני מתייחס לתוצאות האמיתיות שגוגל מציג לנו לאחר השאילתה שלנו בשורת החיפוש.
גם אתם בוודאי משתמשים בגוגל כדי למצוא מידע על מוצר שאתם מעוניינים בו, שירות שאתם רוצים לקבל או חופשה בחו"ל שאתם שוקלים לצאת אליה.
חשבו לרגע על עצמכם כגולשים שמחפשים מידע. אתם כותבים בשורת החיפוש כמה מילים, מקבלים בתוך רגע רשימת תוצאות ומסתפקים ברוב המקרים בשלוש או ארבע התוצאות הראשונות שהופיעו על המסך.
החשיבות בקידום אתרים אורגני לעסק
בעלי העסקים שהשקיעו בקידום אורגני בגוגל הם אלו שהופיעו ראשונים עם האתרים שלהם >> והם היחידים שנחשפתם אליהם!
אבל ישנם בוודאי עוד כמה עסקים נוספים שיכולים לתת לכם את המוצר או את השירות, אולי אפילו עם מוצרים טובים יותר וזולים יותר, אבל כל זה לא נחשב כי רק העסקים שהופיעו ראשונים מקבלים את החשיפה הגדולה משום שהם עסקים שידעו לעשות קידום אתרים אורגני (SEO) בצורה טובה יותר מהמתחרים שלהם.
לפני שאתם נבהלים, אתם יכולים להיות רגועים ולהבין שגם העסק שלכם יכול להיות שם.
האם קידום אורגני באמת עובד?
בעידן האינטרנט שבו אנו חיים, הלקוחות נמצאים תמיד אונליין, ותתקשו בוודאי למצוא לקוח קיים או פוטנציאלי שלא מבקר במנועי החיפוש וברשתות החברתיות לפחות פעם ביום. בדרך כלל הם יבקרו שם לעיתים תכופות הרבה יותר.
בעלי עסקים מכירים, או צריכים להכיר, את שיטות הקידום הממומן, אבל אם אתם רוצים לפעול בטווח הארוך, לדאוג שהאתר שלכם יגיע לעמוד התוצאות הראשון של גוגל – וגם יישאר שם – קידום אתר אורגני הוא בהחלט הצעד הראשון שאתם צריכים לבצע.
קידום אורגני משתלם לעסק
נכון, זה דורש עבודה מתמדת ומקצועיות, אבל זה גם משתלם. כמה ? מאוד משתלם! משך הזמן שיידרש לכם כדי להגיע לעמוד התוצאות הראשון תלוי בגורמים שונים, שבראשם השוק שבו אתם מתחרים (ישנן רשתות קפה רבות וכן מספר רב של חנויות ריהוט במרכז או של צימרים בצפון), אבל אפשר בהחלט לעשות זאת בצורה נכונה, יעילה – ובמקרים רבים גם במהירות – הכל תלוי במקצועיות חברת קידום האתרים איתה אתם עובדים.
להבדיל מקידום אתר אורגנית, קיימת שיטת הפרסום בגוגל: תשלום על קליקים שמתבצעים במנוע החיפוש גוגל. הפרסום בגוגל נחשב לבעל החזר השקעה ROI נמוך משמעותית מזה של הקידום האורגני.
קידום אתרים אורגני יכול להתבצע רק ע"י מומחי SEO
קידום אתרים אורגני לא יכול להתבצע על ידכם, יתרה מזו, רק מומחי SEO מעודכנים שחיים ונושמים כל שינוי אלגוריתם של גוגל ומבצעים ניסיונות ומחקרים מסודרים, יוכלו לקדם אתכם בצורה טובה ומהירה, יציבה ולאורך זמן ובכך להשיג לעסק שלכם תועלת מעולה לאורך זמן. חשוב מאוד לתת את אחריות הקידום האורגני לחברה שעוסקת בתחום ויש לה תוצאות מוכחות לאורך זמן במגוון לקוחות ותחומים.
קידום אתרים אורגני בגוגל - איך מתחילים
שלב 1: כדי שזה יקרה אתם צריכים להתחיל קודם כל ולהבין מה הן מילות החיפוש הרלוונטיות עבור השירות או המוצר שלכם. אם פתחתם חנות פרחים בכפר סבא, סביר להניח שתבחרו במילות חיפוש הקשורות לעולם הפרחים, כמו: פרחים לשבת, זר פרחים ליום האהבה, וגם: חנות פרחים בכפר סבא, משלוחי פרחים בכפר סבא וכן הלאה. אתם יכולים לקבל רעיונות על ידי הקשת מילה בשורת החיפוש בגוגל – ובחינת ההשלמה האוטומטית שהוא יציע לכם.
קידום אתרים אורגני מקצועי מתחיל במחקר מילות מפתח איכותי
חברות מקצועיות לקידום אתרים אורגני כמונו, יודעות כיצד לנתח ולבצע מחקר מילות מפתח ולבחור את הביטויים הטובים ביותר לקידום אורגני במנועי החיפוש כך שהעסק שלך ישיג את התועלת המקסימלית ובוודאי לתרום לכם מניסיוננו ומהידע הרב שצברנו, וללוות אתכם לאורך כל הדרך, משלב חקר מילות המפתח ועד לתוצאה הראשונה בגוגל.
קידום אתרים אורגני דורש תוכן עשיר מאוד ותועלות ברורות לגולש
רשימת מילות המפתח כבר בידכם, ועכשיו אתם יודעים להתמקד בתכנים הנדרשים מכם לאתר. נישאר לרגע עם חנות הפרחים בכפר סבא וננסה להבין אילו תכנים כדאי לבעל החנות להעלות לאתר שלו, בהתאם למילות המפתח שמצא:
המלצות להרכבת זר צבעוני לכבוד החג או טיפים לשמירה על טריות הפרחים – הם שני מאמרים שיכולים להיות נהדרים עבור האתר. במאמרים אלה כדאי להשתמש במילות החיפוש ובצורות מעט שונות שלהן (עם ה' הידיעה, צורת יחיד וצורת רבים, וכן הלאה) מה שיסייע לגוגל להבין שהאתר שלכם מציע לגולשים את המידע שהם מחפשים, ושאתם רלוונטיים למילת החיפוש הזו.
עשה קידום אורגני אל תעשה ספאם!
בהערת שוליים נציין ששימוש מופרז במילות המפתח עשוי להרגיז את גוגל ולגרום לו לעשות לכם דווקא – אז השתדלו לעשות זאת במתינות, ולהימנע משימוש בביטוי מסוים בכל משפט שני. בנוסף, הקפידו על שימוש הגיוני במילים שבהן בחרתם. חנות הפרחים בוודאי איננה יכולה לכתוב על זרים מומלצים לחג האהבה ולהשתמש במילת חיפוש כמו "אוכל לכלבים" או "מספרה לנשים".
היזהרו לא לעשות קידום אתרים אורגני שחור!
האלגוריתם של גוגל מספיק מפותח בימינו, והוא יודע לזהות כשאתם מעלים תכנים שאינם מתאימים לגולשים שלכם. בנוסף, הוא יודע לזהות העתקות, ולכן כתבו את התכנים שלכם בעצמכם. אם אתם שוכרים כותב תוכן לצורך המשימה הוא בוודאי יידע שעליו לספק לכם תכנים מקוריים, אבל אתם יכולים כמובן להדגיש זאת בפניו. זהו העסק שלכם, ואין זו בושה לרצות שהוא יצליח, בוודאי כשאתם משקיעים זמן ומשאבים בקידומו ובשיווקו.
תהליך קידום אתרים אורגני
אפיון והגדרת הפרויקט
ניתוח ענף ומתחרים בארץ ובעולם
יעד הקידום
ניתוח ומחקר מילות מפתח
כמות הביטויים
תחרותיות הביטויים לקידום
סטאטוס אתר
זמן היעד לחמישייה הראשונה בגוגל
קידום אתר מקומי (לוקאלי) או לא?
אופטימיזציית מבנה והתאמת קוד האתר למנועי חיפוש
בדיקת נראות האתר בגוגל והערכה טכנית של התאמת האתר לגוגל
פיתוח תוכן לאתר ובניית תוכן שיווקי
שיפור חוויית המשתמש באתר
פעילות ברשתות חברתיות
שימוש בתשתיות החברה
אסטרטגיית פרופיל קישורים
שיתופי פעולה, בלוגים, פורומים והמלצות ברשת
אנליזה, דוחות, פגישות עדכון, מסקנות וחזרה לשטח!
עבודה שוטפת בקידום אורגני
כפי שכבר ציינו, קידום אתרים אורגני הוא משהו שצריך להתבצע בשוטף. התחרותיות בשוק היא רציפה ומתמשכת, כך שגם לאחר שתגיעו אל ראש תוצאות החיפוש תצטרכו לפעול כדי לשמור על ההישג המרשים, אחרת תמצאו את עצמכם בחוץ ותידרשו להשקיע שוב זמן ומשאבים.
בנו תכנית עבודה שנתית לקידום אורגני של האתר
קידום אורגני בשוטף פירושו העלאת תכנים בתדירות קבועה ותכופה יחסית. נכון, זה אולי נשמע כמו משימה שתשאב מכם זמן רב, אבל אפשר להתמודד גם עם זה. למשל, אתם יכולים להכין לעצמכם מראש גאנט, או תכנית עבודה מסודרת, שבה תגדירו מראש נושאים שעליהם תכתבו מאמרי תוכן. התכנית יכולה להתייחס לתאריכים שעשויים להיות רלוונטיים עבורכם, כמו חגים, פתיחת שנת הלימודים וכיו"ב. אם תרצו להוריד מעצמכם את הנטל הזה, ישנם כותבי תוכן שישמחו לעשות את העבודה בשבילכם.
במקרה כזה מומלץ שתבחרו בעצמכם את נושאי הכתיבה, או את כותרות המאמרים, ותנו להם לשבור את הראש, לנסח, לתקן ולשלב נכונה את מילות המפתח. ניהול עסק דורש מכם עוד כמה מטלות, כמו ניהול הכספים, המלאי וכוח האדם (בין היתר), ולכן אם יש לכם אפשרות להאציל סמכויות, נצלו אותה, ופנו לעצמכם את הזמן כדי לדאוג לעסק שלכם, ולהצלחה שלו.