קידום אתרים אורגני משתלם יותר לטווח הארוך!

קידום אתרים אורגני

עולם השיווק באינטרנט ובפרט תחום קידום אתרים אורגני, מעלה דילמות שונות בפני בעלי עסקים קטנים ובינוניים, והאמת היא שגם בקרב בעלי עסקים גדולים יותר קיימות דילמות זהות. כולם מעוניינים לשלוט בתקציבי שיווק מוגדרים ואם אפשר לבצע קידום מכירות בעלות אפס, זו בוודאי שאיפה משותפת לכולם.

לכן הדבר הראשון שנדגיש הוא: קידום אורגני בגוגל משתלם הרבה יותר מכל אפיק פרסום אחר בטווח הארוך: זה בא לידי ביטוי במחיר, בגודל החשיפה, בסוג הרלוונטיות של הלקוחות הפוטנציאלים, בסוג החשיפה לקהלי מטרה ממוקדים מאוד ובעלי כוונה מובהקת לרכישה וכמובן בכל בחינה של עלות / תועלת ועלויות לפנייה.

מה זה קידום אורגני (SEO)?

אז השאלה שנשאלת על ידי בעלי עסקים רבים היא מה זה SEO?
התשובה לכך היא מאוד פשוטה: קידום אורגני מתייחס לתוצאות האמיתיות שגוגל מציג לנו לאחר השאילתה שלנו בשורת החיפוש.
גם אתם בוודאי משתמשים בגוגל כדי למצוא מידע על מוצר שאתם מעוניינים בו, שירות שאתם רוצים לקבל או חופשה בחו"ל שאתם שוקלים לצאת אליה.

חשבו לרגע על עצמכם כגולשים שמחפשים מידע. אתם כותבים בשורת החיפוש כמה מילים, מקבלים בתוך רגע רשימת תוצאות ומסתפקים ברוב המקרים בשלוש או ארבע התוצאות הראשונות שהופיעו על המסך.

החשיבות בקידום אתרים אורגני לעסק

בעלי העסקים שהשקיעו בקידום אורגני בגוגל הם אלו שהופיעו ראשונים עם האתרים שלהם >> והם היחידים שנחשפתם אליהם!
אבל ישנם בוודאי עוד כמה עסקים נוספים שיכולים לתת לכם את המוצר או את השירות, אולי אפילו עם מוצרים טובים יותר וזולים יותר, אבל כל זה לא נחשב כי רק העסקים שהופיעו ראשונים מקבלים את החשיפה הגדולה משום שהם עסקים שידעו לעשות קידום אתרים אורגני (SEO) בצורה טובה יותר מהמתחרים שלהם.

לפני שאתם נבהלים, אתם יכולים להיות רגועים ולהבין שגם העסק שלכם יכול להיות שם.

האם קידום אורגני באמת עובד?

בעידן האינטרנט שבו אנו חיים, הלקוחות נמצאים תמיד אונליין, ותתקשו בוודאי למצוא לקוח קיים או פוטנציאלי שלא מבקר במנועי החיפוש וברשתות החברתיות לפחות פעם ביום. בדרך כלל הם יבקרו שם לעיתים תכופות הרבה יותר.
בעלי עסקים מכירים, או צריכים להכיר, את שיטות הקידום הממומן, אבל אם אתם רוצים לפעול בטווח הארוך, לדאוג שהאתר שלכם יגיע לעמוד התוצאות הראשון של גוגל – וגם יישאר שם – קידום אתרים אורגני הוא בהחלט הצעד הראשון שאתם צריכים לבצע.

קידום אורגני משתלם לעסק

נכון, זה דורש עבודה מתמדת ומקצועיות, אבל זה גם משתלם. כמה ? מאוד משתלם! משך הזמן שיידרש לכם כדי להגיע לעמוד התוצאות הראשון תלוי בגורמים שונים, שבראשם השוק שבו אתם מתחרים (ישנן רשתות קפה רבות וכן מספר רב של חנויות ריהוט במרכז או של צימרים בצפון), אבל אפשר בהחלט לעשות זאת בצורה נכונה, יעילה – ובמקרים רבים גם במהירות – הכל תלוי במקצועיות חברת קידום האתרים איתה אתם עובדים.

קידום אתרים אורגני יכול להתבצע רק ע"י מומחי SEO

קידום אתרים אורגני לא יכול להתבצע על ידכם, יתרה מזו, רק מומחי SEO מעודכנים שחיים ונושמים כל שינוי אלגוריתם של גוגל ומבצעים ניסיונות ומחקרים מסודרים, יוכלו לקדם אתכם בצורה טובה ומהירה, יציבה ולאורך זמן ובכך להשיג לעסק שלכם תועלת מעולה לאורך זמן. חשוב מאוד לתת את אחריות הקידום האורגני לחברה שעוסקת בתחום ויש לה תוצאות מוכחות לאורך זמן במגוון לקוחות ותחומים.

קידום אתרים אורגני בגוגל - איך מתחילים

שלב 1: כדי שזה יקרה אתם צריכים להתחיל קודם כל ולהבין מה הן מילות החיפוש הרלוונטיות עבור השירות או המוצר שלכם. אם פתחתם חנות פרחים בכפר סבא, סביר להניח שתבחרו במילות חיפוש הקשורות לעולם הפרחים, כמו: פרחים לשבת, זר פרחים ליום האהבה, וגם: חנות פרחים בכפר סבא, משלוחי פרחים בכפר סבא וכן הלאה. אתם יכולים לקבל רעיונות על ידי הקשת מילה בשורת החיפוש בגוגל – ובחינת ההשלמה האוטומטית שהוא יציע לכם.

קידום אתרים אורגני מקצועי מתחיל במחקר מילות מפתח איכותי

חברות מקצועיות לקידום אתרים אורגני כמונו, יודעות כיצד לנתח ולבצע מחקר מילות מפתח ולבחור את הביטויים הטובים ביותר לקידום אורגני במנועי החיפוש כך שהעסק שלך ישיג את התועלת המקסימלית ובוודאי לתרום לכם מניסיוננו ומהידע הרב שצברנו, וללוות אתכם לאורך כל הדרך, משלב חקר מילות המפתח ועד לתוצאה הראשונה בגוגל.

קידום אתרים אורגני דורש תוכן עשיר מאוד ותועלות ברורות לגולש

רשימת מילות המפתח כבר בידכם, ועכשיו אתם יודעים להתמקד בתכנים הנדרשים מכם לאתר. נישאר לרגע עם חנות הפרחים בכפר סבא וננסה להבין אילו תכנים כדאי לבעל החנות להעלות לאתר שלו, בהתאם למילות המפתח שמצא:

המלצות להרכבת זר צבעוני לכבוד החג או טיפים לשמירה על טריות הפרחים – הם שני מאמרים שיכולים להיות נהדרים עבור האתר. במאמרים אלה כדאי להשתמש במילות החיפוש ובצורות מעט שונות שלהן (עם ה' הידיעה, צורת יחיד וצורת רבים, וכן הלאה) מה שיסייע לגוגל להבין שהאתר שלכם מציע לגולשים את המידע שהם מחפשים, ושאתם רלוונטיים למילת החיפוש הזו.

עשה קידום אורגני אל תעשה ספאם!

בהערת שוליים נציין ששימוש מופרז במילות המפתח עשוי להרגיז את גוגל ולגרום לו לעשות לכם דווקא – אז השתדלו לעשות זאת במתינות, ולהימנע משימוש בביטוי מסוים בכל משפט שני. בנוסף, הקפידו על שימוש הגיוני במילים שבהן בחרתם. חנות הפרחים בוודאי איננה יכולה לכתוב על זרים מומלצים לחג האהבה ולהשתמש במילת חיפוש כמו "אוכל לכלבים" או "מספרה לנשים".

היזהרו לא לעשות קידום אתרים אורגני שחור!

האלגוריתם של גוגל מספיק מפותח בימינו, והוא יודע לזהות כשאתם מעלים תכנים שאינם מתאימים לגולשים שלכם. בנוסף, הוא יודע לזהות העתקות, ולכן כתבו את התכנים שלכם בעצמכם. אם אתם שוכרים כותב תוכן לצורך המשימה הוא בוודאי יידע שעליו לספק לכם תכנים מקוריים, אבל אתם יכולים כמובן להדגיש זאת בפניו. זהו העסק שלכם, ואין זו בושה לרצות שהוא יצליח, בוודאי כשאתם משקיעים זמן ומשאבים בקידומו ובשיווקו.

תהליך קידום אתרים אורגני

אפיון והגדרת הפרויקט

פגישת תדרוך מעמיקה על עסק הלקוח, מטרותיו, קהלי המטרה שלו, ערכי המותג, צרכי הלקוח ופעילות העסק והאתר על מנת לאפיין את מטרות האתר וניתוב המשאבים לשם השגת התוצאות המקסימליות. נעבור על השירותים או המוצרים ונבצע תעדוף, נסקור את המתחרים הישירים והעקיפים של העסק נקודות בידול ויתרונות תחרותיים.

ניתוח ענף ומתחרים בארץ ובעולם

ניתוח פעילות המתחרים ברשת ובניית תכנית פעולה אסטרטגית לכיבוש העמוד הראשון. 'סיכול ממוקד' - התכנית מתייחסת גם ליעדים ספציפיים בעמוד הראשון וכוללת תכניות מיקומים. ניתוח השוק כולל ניתוחים בהיבט קידום האתר בגוגל , חוויית משתמש, נקודות בידול וחוזקות של העסק מול המתחרים לשם השגת יחס המרה גבוהה שישפיע על כמות הפניות והמכירות בעסק.

יעד הקידום

האמת שהתלבטתי לגבי הפרמטר הזה אבל המציאות חזקה מכל דמיון. לצערי! לא כל המקדמים, מומחי הקידום וחברות קידום האתרים מציבות לעצמם יעד של תוצאה 1 בגוגל. הזוי לא?! במקום זה רוב חברות הקידום מציבות לעצמם את היעד הנמוך ביותר שניתן להציב והוא עמוד ראשון בגוגל. כפי שציינתי לעיל וכפי שאני אומר לכל הלקוחות שלי "עמוד ראשון בגוגל זה פיקציה" משום שעמוד ראשון לא מביא לקוחותת חדשים – תוצאות 1-3 בעמוד הראשון בגוגל כן!

ניתוח ומחקר מילות מפתח

הכל מתחיל במחקר מילות מפתח. זהו היסוד החשוב ביותר שכן אם בחרנו מילים לא רלוונטיות או מניבות, רק בסוף תהליך הקידום נגלה שביזבזנו זמן יקר וכסף רב של הלקוח. לכן, זיהוי ודירוג נכון של מילות המפתח לצד ניתוח של כוונת רכישה ורלוונטיות הביטוי הן המפתחות להצלחה של מסע הפרסום או הקידום האורגני. טירגוט נבון של הביטויים משמעותו כניסה ממוקדת של קהל הלקוחות המדוייק בשבילנו ומשמעותו יחס המרה גבוה כלומר פניות רבות לעסק שיניבו יותר מכירות, יותר לקוחות ויותר רווחים.

כמות הביטויים

כל ביטוי דורש עבודת קידום ספציפית ולה יש מחיר/עלות. אם יש לנו 20 ביטויים, נדרש מאיתנו מאמץ קידום שהוא פי 20 וכן הלאה. כמובן שמאמצי הקידום לביטוי והעלות/מחיר שלה נקבע לפי תחרותיות הביטוי.

תחרותיות הביטויים לקידום

לכל ביטוי יש תחרות אחרת, ככל שהביטוי תחרותי יותר כך נדרש להשקיע בו יותר פעולות על מנת להביא אותו לעמוד ראשון בגוגל ולכן העלות של קידום ביטוי תחרותי תהייה גבוהה יותר מאשר לקדם ביטוי בעל תחרות נמוכה הדורש מאיתנו סך של מעט מאוד פעולות על מנת לדרג אותו בתוצאה 1 בגוגל. תחרותיות הביטוי נקבעת על פי מספר פרמטרים שאחת מהם היא כמות החיפושים של הביטוי (יותרר חיפושים – יותר תחרותי).לדוגמא: הביטוי 'קידום אתרים' מונה 12,000 חיפושים בחודש, לעומת זאת הביטוי 'קידום אתרים בגוגל' מונה רק 2,400 חיפושים בחודש. איזה ביטוי לדעתכם יותר תחרותי? אם הייתם חברתת קידום אתרים, באיזה ביטוי הייתם מעדיפים להיות במקום ראשון? קידום אתרים! משום שיש בו פי 5 יותר חיפושים מאשר בביטוי 'קידום אתרים בגוגל' ולכן יהיו בו פי 55 יותר פניות. (כמובן שאני מפשט כאן מעט את הדברים).

סטאטוס אתר

כאן אנו מתחלקים למספר גורמים: אופטימיזציית תוכן וקוד האתר, מיקומים בגוגל, ותק דומיין וכו'. בגדול, אם מדובר באתר חדש אז נדרש לבצע בו את כל העבודה הנ"ל ועוד, בכדי שיהיה מספיק תחרותי וידורג במיקומים גבוהים – כמובן שבמקרה זה מתחילים מ-0 משום שהאתר לא מופיע בכלל באינדקס של גוגל, גם לא בדף 200. לעומת זאת אם זהו אתר עם תוצאות בגוגל שכבר שיבחו אותו עבור מנועי חיפוש אזי העבודהה תהייה בו פחותה יותר ולכן גם מחיר קידום האתר יהיה זול יותר.

זמן היעד לחמישייה הראשונה בגוגל

כשניגשים לפרויקט קידום של אתר מבצעים בו ניתוחים רבים ומהם בעצם מפיקים תכנית עבודה שנתית למותג ולביטויים השונים. ככל שרוצים להקטין את משך הקידום בדרך לעמוד ראשון כך צריך להתאמץ יותר בדרך. המאמץ הזה נגזר ממחיר הקידום, קרי אם אני רוצה להשיג ללקוח שלי תוצאות מהירות יחסית (מבלי להסתכן בקידום לא אתי כמובן) אני אצטרך לבצע יותר פעולות בפרק זמן קצר יותרר מה שיגדיל את ההוצאה לקידום האתר ובכך את המחיר שנגבה מהלקוח עבור קידום האתר שלו.

קידום אתר מקומי (לוקאלי) או לא?

במידה ומדובר על קידום אתר אינטרנט בירושלים בלבד או בחיפה בלבד או בתל אביב בלבד, ואולי עוד מספר ערים סמוכות, עלות קידום האתר יכולה לרדת משמעותית משום שבדרך כלל תחרותיות הביטויים תהיינה בינוניות.

אופטימיזציית מבנה והתאמת קוד האתר למנועי חיפוש

יש אתר אינטרנט, ויש אתר אינטרנט שמותאם באופן אופטימלי לקידום אתרים. .אלו כמובן שני דברים שונים צוות המומחים שלנו יקבע את האסטרטגיה הנבונה ביותר של מבנה האתר כך שיהיה אופטימלי לקידום בגוגל יותר מהמתחרים שלך. כמוכן הצוות הטכני יבחן את קוד האתר וישפר אותו כך שיהיה אופטימלי, קצר, קריא וברור לגוגל ולמנועי החיפוש.

בדיקת נראות האתר בגוגל והערכה טכנית של התאמת האתר לגוגל

ביצוע בדיקות טכניות של התאמת האתר לקידום בגוגל. הבדיקות כוללות בין היתר: בדיקת מהירות אתר, התאמת האתר למובייל, מיקומי האתר בגוגל, בדיקת זחלני גוגל באתר לרבות תדירות ביקור של גוגל באתר ועומק החיפוש שלו, ועוד המון דברים נוספים.

פיתוח תוכן לאתר ובניית תוכן שיווקי

קידום אתרים בגוגל דורש תוכן איכותי, מקיף, עשיר ולעיתים תכופות. לכן אנו נדרשים לבצע פיתוח תוכן מרתק בהתאמה לביטויים ויעדי הקידום שהוגדרו מראש לאתר. פיתוח התוכן כולל: מסרים פרסומיים ושיווקיים הפזורים בעמודי האתר השונים בהתאם לקהלי המטרה שהוגדרו, תקשור נקודות הבידול של העסק והיתרון התחרותי שלו, כמות המאמרים הנדרשת, סוג התוכן (וידאו, תמונות, אינפוגרפיקה ועוד..)

שיפור חוויית המשתמש באתר

חוויית המשתמש משפיעה באופן ישיר על כמות הפניות שהעסק יקבל. לכן אנו מקפידים על חוויית משתמש חזקה יותר משל המתחרים. משמעות הדברים שהאתר חייב להיות מדוייק, ברור, קליל, מרשים, עם המסרים הנכונים, עשיר בתוכן איכותי ולא עמוס. נשמע קשה? אין לכם מושג איזו משימה מורכבת זו. היתרון שלך הוא שצוות הקריאטיב של האקרמן מומחה ביצירת חוויית משתמש חזקה יותר משל המתחרים.

פעילות ברשתות חברתיות

בעידן של היום, קידום אתרים חייב לכלול גם פעילות רחבה ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, יוטיוב, וימאו, פינטרסט, טוויטר וכן הלאה. אנו מבצעים פעולות שוטפות ברשתות חברתיות כחלק ממאמצי הקידום האורגני שלנו. היתרון המובהק מלבד התרומה לקידום האתר, הוא שפעילות זו כשלעצמה מביאה לעסק פניות.

שימוש בתשתיות החברה

חברת האקרמן משקיעה רבות ביצירת תשתיות איכותיות שיסייעו בקידום האתרים. במרוצת השנים הקמנו עשרות רבות של תשתיות איכותיות שמשתבחות עם הזמן ושומרות על רמה גבוהה. תשתית איכותית ברמה גבוהה משפיעה ביחס ישיר ומהיר על תוצאות הקידום האורגני. כמוכן, אנו עובדים עם חברות קידום אתרים אחרות כספק משנה, ויש לנו את הזכות והיתרון בשימוש בכל התשתיות העומדות לרשותנו. מבחינתנו ומבחינתך זהו מכפיל כח קריטי וחשוב שמהווה יתרון תחרותי של חברת האקרמן על פני כל חברת קידום אתרים אחרת בשוק.

אסטרטגיית פרופיל קישורים

זהו אחד החלקים החשובים בתהליך קידום אתרים שכן קישורים הוא הפרמטר המשפיע ביותר על קידום האתר. אם נקבעה אסטרטגיה שגויה, האתר יכול לעוף במיקומים שלו בגוגל והן אף לקבל פסילה עד כדי שלא יופיע כלל באינדקס של גוגל. אסטרטגיית פרופיל הקישורים היא אחת מסודות הקידום החשובים ביותר שיש לחברת קידום אתרים שכן משקל השפעתם על הקידום האורגני הוא כ-58%. כמובן שתחום זה דינאמי מאוד ואחוז ההשפעה יכול להשתנות עם הזמן. מה שאני כן יכול לגלות לך הוא שפרופיל הקישורים שלנו מאוד מאוד מגוון, איכותי, ומדויק בשל בדיקות וניתוחים מעמיקים שאנו מבצעים על פעולות הקידום שלנו.

שיתופי פעולה, בלוגים, פורומים והמלצות ברשת

אנו כותבים מאמרים ומפיצים אותם כחלק משיתופי פעולה שאנו מבצעים עם אתרים אחרים באותו התחום, בלוגרים ומשפיעי קהל. כמוכן אנו מתקשרים את ההמלצות על העסק בפורומים מקצועיים במעגל ראשון, שני ושלישי.

אנליזה, דוחות, פגישות עדכון, מסקנות וחזרה לשטח!

זכות קיומו של כל עסק הוא ניתוח והפקת לקחים. בתחום קידום האתרים יש לכך חשיבות כפולה ומכופלת. גוגל מבצעים עדכוני אלגוריתמים המשפיעים על שיטות הקידום, הלקוח עם הזמן מביא מוצרים חדשים או שירותים חדשים, מחסל מוצרים אחרים שאינם רווחיים לדוגמא, ובמקרה כזה אם אנו לא נפגשים לפגישות עדכון שוטפות, אנו נמשיך לרוץ 'פול גז בניוטרל'. לכן, אנו מבצעים בכל זמן מה (משתנה בהתאם לאופי העסק ולדרישת הלקוח) פגישות עדכון וניתוח מעמיקות (ברור שגם עדכונים שוטפים בטלפון בכל עת שנדרש) על מנת להבין את תהליך הרכישה, לשפרו, להתעדכן על מוצרים , מה מרוויח יותר, מה מכניס יותר, היכן אחוזי הסגירה של העסק גבוהים יותר,ועוד המון דברים מגניבים אחרים. כמובן אחת לחודש נשלח דוח קידום אתר מפורט עם רשימת מיקומים ומה כל ביטוי עשה במהלך החודש-עלה/ירד...

עבודה שוטפת בקידום אורגני

כפי שכבר ציינו, קידום אתרים אורגני הוא משהו שצריך להתבצע בשוטף. התחרותיות בשוק היא רציפה ומתמשכת, כך שגם לאחר שתגיעו אל ראש תוצאות החיפוש תצטרכו לפעול כדי לשמור על ההישג המרשים, אחרת תמצאו את עצמכם בחוץ ותידרשו להשקיע שוב זמן ומשאבים.

בנו תכנית עבודה שנתית לקידום אורגני של האתר

קידום אורגני בשוטף פירושו העלאת תכנים בתדירות קבועה ותכופה יחסית. נכון, זה אולי נשמע כמו משימה שתשאב מכם זמן רב, אבל אפשר להתמודד גם עם זה. למשל, אתם יכולים להכין לעצמכם מראש גאנט, או תכנית עבודה מסודרת, שבה תגדירו מראש נושאים שעליהם תכתבו מאמרי תוכן. התכנית יכולה להתייחס לתאריכים שעשויים להיות רלוונטיים עבורכם, כמו חגים, פתיחת שנת הלימודים וכיו"ב. אם תרצו להוריד מעצמכם את הנטל הזה, ישנם כותבי תוכן שישמחו לעשות את העבודה בשבילכם.

במקרה כזה מומלץ שתבחרו בעצמכם את נושאי הכתיבה, או את כותרות המאמרים, ותנו להם לשבור את הראש, לנסח, לתקן ולשלב נכונה את מילות המפתח. ניהול עסק דורש מכם עוד כמה מטלות, כמו ניהול הכספים, המלאי וכוח האדם (בין היתר), ולכן אם יש לכם אפשרות להאציל סמכויות, נצלו אותה, ופנו לעצמכם את הזמן כדי לדאוג לעסק שלכם, ולהצלחה שלו.