מהם הפרמטרים המשפיעים על מחירי קידום אתרים? מהם העלויות האמיתיות?
ודוגמאות של תקציבים ומחירים שונים לקידום האתר.
אחד הנעלמים הגדולים ביותר עבור בעלי עסקים רבים הוא מחיר קידום אתרים:
- איך הוא נקבע?
- מה הלקוח אמור לקבל בתמורה?
- והאם באמת יש הבדל בין מחירי קידום אתרים של חברות קידום שונות? או שבעצם עלויות קידום האתר נקבעות באופן שרירותי
ואם נדבר ת'כלס! אז...
- האם עלות הקידום נקבעת לפי הפרצוף שלי?
- לפי מה שהצליחו להוציא ממני?
- האם יכולתי לסגור עסקת קידום אתרים במחיר זול יותר ממה ששילמתי ועדיין לקבל תוצאות טובות לאורך זמן?
המדריך הזה שמיועד לבעלי עסקים ומקדמים כאחד, כולל בתוכו המון טיפים לבעלי עסקים, שטיקים של חברות קידום, ממה להיזהר ואיך לוודא שאתם לא נופלים בפח של מקדמים או חברות קידום אתרים בינוניות (לא מבחינת גודל החברה אלא מבחינת תוצאות קידום אתרים נטו).
אם כך מדריך זה מתאים לבעלי עסקים שעשו קידום אתרים, עושים קידום אתרים או שוקלים לראשונה להתחבר לחברת קידום אתרים בכדי להשיג לקוחות חדשים.
כמה עולה קידום אתרים?
מחירי קידום אתרים בגוגל נקבעים בהתאם למספר גורמים קריטיים המשפיעים באופן ישיר על קידום האתר ומיד אפרט עליהם. ראשית נדרש להבין את 2 עקרונות הבסיס של עבודת קידום האתרים:
עיקרון 1 בקידום אתרים
מחיר קידום אתרים בגוגל נקבע לפי כמות ההשקעה (תחרותיות הביטוי – פירוט בהמשך) הדרושה להביא את ביטויי האתר לעמוד הראשון ובתוך זה חברת קידום אתרים מקצועית תדאג לתמחר את עלות הקידום לתוצאה הראשונה בגוגל.
כן, לא טעיתי, רק חברת קידום אתרים מקצועית תתמחר את עלות קידום האתר למקום 1 בגוגל. למה אני מציין את זה? משום שבאופן מאוד מפתיע רוב חברות הקידום בארץ לא מציבות את יעדי הקידום שלהן לתוצאה 1 בגוגל.
למה אני עושה זאת? כי אני יודע שהלקוחות החדשים או ליתר דיוק הגל הרציני של לקוחות חדשים לעסק יגיע כאשר העסק של הלקוח שלי נמצא בתוצאה 1 בגוגל. אם אדייק קצת יותר אז ניתן לומר כי 3 המיקומים הראשונים בגוגל הם המיקומים האסטרטגיים ביותר המניבים פניות ולקוחות חדשים, וככל שעלית במיקום מתוצאה שלישית ומעלה כך תקבל שטף רציני יותר של פניות.
לדוגמא: בתוצאה 3 נניח שיפנו אליך 10 לקוחות פוטנציאלים בחודש, במיקום 2 יכולים לפנות אליך 30 לקוחות פוטנציאלים ובתוצאה 1 בגוגל יכולים לפנות אליך 80 לקוחות פוטנציאלים בחודש!!! הגידול במספר הפניות אינו ליניארי אלא בקפיצות גדולות מתוצאה 3 ל 2 וכן הלאה.
למה זה עובד כך? שאלה מצוינת שהתשובה עליה ארוכה מאוד והיא תופיע עם כל הנתונים והמחקרים העדכניים בפוסט אחר, אבל חשוב להבין שבאינטרנט כל קליק מתועד והנתונים שנתתי לכם בדוגמא (אמנם רק דוגמא אבל היחסיות נכונה) משקפים את המציאות באופן מדויק ונכונים לגבי כל תחום (אני יודע שכל בעל עסק חושב שהתחום שלו הוא מאוד מיוחד ומתנהג שונה לחלוטין מתחומים אחרים – תתפלאו! בקידום אתרים ובתוצאות בגוגל הרוב מתנהג אותו הדבר משום שמדובר בהתנהגות צרכנים ולא בהתנהגות התחום או הענף, כמובן שיש יוצאי דופן).
עיקרון 2 בקידום אתרים
מחיר קידום אתרים בגוגל נקבע לפי מצב האתר בטרם מתחילים לעבוד עליו. כלומר אם מדובר באתר שכבר קידמו אותו בעבר ויש לו תוצאות קידום (ביצעו בו אופטימיזציית קוד ותוכן וכו'…) מן הסתם תידרש בו הרבה פחות עבודה מאשר אתר חדש שהוקם זה עתה והוא ללא מיקומים בגוגל וצריך לבצע בו שיפורים בקוד, בתוכן האתר ועוד ועוד…
למה יש הבדלי מחיר בין חברות קידום אתרים
זו גם הסיבה שמחירי קידום אתרים משתנים בין חברה לחברה יש מי שעובד יסודי ומדויק ויש מי שמחפף, יש מי שמעודכן היטב בטכניקות קידום מתקדמות ויש מי שמתקשה להבין היטב את התחום ולעמוד בקצב הקידמה שלו – וזה ההבדל בין מקצועיות מקדם אחד לאחר – והבחירה שלך בסוג המקדם או חברת הקידום הוא יהיה זה שבעצם יקבע אם האתר שלך יכבוש בסערה את המיקומים הראשונים בגוגל ותזכה לעשרות לקוחות חדשים או תמשיךך לעבור חברות קידום אינספור מבלי לראות תוצאות קידום מעולות אלא רק הוצאה כספית קבועה.
אם אתה מעוניין בקידום אתרים במחיר שפוי, כזה שיאיץ את העסק שלך לפסגה ויגרום לאתר שלך להיות מעל כולם אנא השאר את פנייתך ונשמח להעניק לך ייעוץ מקצועי בחינם.
טיפ חשוב מאוד לכל בעל עסק!!!
אני רוצה להדגיש ולחשוף כאן סוג של מרמה או עבודה בעיניים או אי חשיפת כל האמת או אשליה מסוימת שמבצעות חברות קידום אתרים רבות: לעתים קרובות חברות קידום מציגות תוצאות גבוהות מאוד של ביטויים שאינם תחרותיים ובכך גורמות ללקוח הפוטנציאלי לחשוב שהן חברות קידום אורגני מעולות. אולם בפועל מדובר בהמון תוצאות ראשונות בגוגל אבל בביטויים נישתיים, זניחים, לא תחרותיים (למרות שלנו יראה כאילו אלו ביטוייםם חזקים כי זה נשמע הגיוני) עם מעט מאוד חיפושים וחלקם אפילו בלי חיפושים בכלל בגוגל!!! (תתפלאו, ראיתי גם את זה ולא פעם או פעמיים). ולא! לא מדובר רק על פרילנסרים קטנים שעושים את זה – גם חברות ענקק עושות זאת. ראו הוזהרתם!!! שנמשיך?
14 הגורמים המשפיעים על מחירי קידום אתרים
יעד הקידום
כמות הביטויים
תחרותיות הביטויים לקידום
סטאטוס אתר
זמן היעד לחמישייה הראשונה בגוגל
ניסיון ומקצועיות המקדם / חברת הקידום
תוצאות הקידום של לקוחות החברה
לקוחות אסטרטגיים
איכות עבודת הקידום
סוג לקוח
קידום אתר בישראל או בחו"ל
סל השירותים של הלקוח
איכות השירות ומענה הולם
איכות המוצרים הנלווים
7 דוגמאות למחירים בקידום אתרים ומה אתה יכול לצפות לקבל בתמורה
קידום אתרים במחיר 600 ₪
לא אפשרי! בלי לבלבל לכם את המוח יותר מדי – אי אפשר לקדם אתר במחיר כזה ומי שמבקש מכם סכום דומה עדיף שתשקיעו אותו בלוטו כי שם יהיו לכם הרבה יותר סיכויים להרוויח משהו.
קידום אתרים במחיר 1,000 ₪
זה התקציב הנמוך ביותר האפשרי לקידום אתרים אורגני וגם כאן צריך להבין שלא מדובר על ביטויים תחרותיים ברמה ארצית אם כי נתקלתי מספר פעמים בתחומים מאוד חזקים עם תחרות בינונית נמוכה, אבל גם זה היה בביטויים מאוד מסוימים ולאחר מחקר מאוד יסודי ומקיף. בדרך כלל במחיר הזה ניתן יהיה לקדם עסק מקומי לצד יצירתיות ומעוף יוצא דופן של מקדם האתרים.
קידום אתרים במחיר 1,800 ₪
תקציב כזה יכול לאפשר לחברת קידום אתרים לבצע פעולות קידום טובות ואיכותיות בהרבה תחומים ואפילו בביטויים תחרותיים (תלוי איזה וכמה). בסכום כזה עדיין מומלץ לבחון את החברה ואת ההצלחות שלה בקידום אתרים במספר תחומים ולנסות לוודא כי קיימת מגמה של הצלחות עם מספר לקוחות על מנת לצמצם סיכונים משום שבהחלט יכולים להיות פרילנסרים קטנים או חברות קידום לא מוצלחות שלחוצות על כסף ולקוחות חדשים שמוכרות קידום אורגני במחיר כזה (מבחינתם זה מחיר מעולה ביחס למה שהם יתנו לך). בקיצור, תשימו לב שלא מתגלחים עליכם ומדובר בחברת קידום מומלצת שתדע לייצר לכם תוצאות מעולות.
קידום אתרים במחיר 2,500 ₪
זהו התקציב הבסיסי שניתן לומר עליו כי בהחלט אפשר להשיג תוצאות מעולות ולטווח ארוך גם בביטויים תחרותיים, יחד עם זאת אני חייב לסייג כי ככל שהביטוי תחרותי יותר כך נדרש להגדיל את התקציב, אולם חוויתי זאת על בשרי כאשר פרגנתי במחיר למספר לקוחות שרכשו ממני מספר רב של שירותי שיווק באינטרנט וראיתי שבהחלט ניתן לעשות דברים גדולים עם קצת יצירתיות (בקצת אני מתכוון להרבה ).
קידום אתרים במחיר 3,000 ₪
זהו התקציב שבת'כלס כל מקדם אמור לעבוד איתו עבור קידום אתרים ברמת תחרותיות בינונית/גבוהה. תקציב כזה מאפשר למקדם האתרים להשקיע באתר הן מבחינת קידום קלאסי והן מעבר וכל אלו ברמה איכותית טובה עד גבוהה מאוד (תלוי בחברת קידום האתרים שבחרת). בתקציב כזה הלקוח יקבל מיקומים גבוהים יותר בפרק זמן קצר יותר ובהרבה יותר ביטויים.
מדוע? משום שאז לא צריך לחסוך בתכנים חדשים לאתר וגם לא באיכות שלהם (זוכר? איכות התוכן מייצרת יותר פניות וגם יותר סגירות של לקוחות חדשים), אפשר להשיג קישורים איכותיים שאין למתחרים (ואז להשאיר להם עשןן לבן סמיך), להפנות יותר תשומת לב לרשתות חברתיות ולהשיג מהם תנועה איכותית לאתר מלבד פעולות הקידום היבשות שמבצעים ברשתות החברתיות ועוד המון סודות אחרים שצריך להוציא עליהם כסף ואני לא אחשוף אותםם אבל הם אלו בעצם מה שעושים את ההבדל בין לקוח שנמצא בתוצאה 1 בגוגל ומקבל המון המון פניות בחודש לבין אתר שנמצא בעמוד ראשון (באמצע או למטה ) ואולי יקבל פנייה אחת בחודשיים.
קידום אתרים במחיר 5,000 – 9,000 ₪
כאן מדובר על קידום של ביטויים תחרותיים ואפילו תחרותיים מאוד. תקציב כזה מאפשר למקדם להתעסק בקידום האתר נטו, ברמה הגבוהה ביותר וללא פשרות ובכך להתקדם בגוגל טוב יותר ומהר יותר בביטויים תחרותיים. חשוב להבין! אם יש 2 אתרים שונים שמקודמים בשני חברות קידום שונות אך איכותיות ובאותה רמה: האתר עם התקציב הגדול יותר (ואני מתעלם בכוונה מכל שאר ה-250 פרמטרים של גוגל בקידום) בהכרח יזכה במיקומים גבוהים יותר ובפרק זמן קצר יותר. למה? תסתכלו למעלה מה כתבתי בקידום אתרים ב-3,000 ₪.
קידום אתרים במחיר 10,000 ₪ ומעלה
אוקיי. זהו תקציב חלומי לעבוד איתו נכון? יכול להיות, לא בטוח. למה? יותר תחרות = יותר הוצאות+יותר זמן עבודה. ולכן לא בהכרח מדובר על רווח גדול יותר ואם כן אז לא בהרבה.
בדרך כלל אלו יהיו לקוחות הפועלים בתחומים של קידום אפור/שחור או בתחום מאוד מאוד תחרותי כמו עולם התיירות לחו"ל, מניות, פורקס וכן הלאה. כמובן שכל מקרה לגופו.
לסיכום
למדנו היום קצת יותר לעומק על ההוצאות של קידום אתרים, איך חברות קידום קובעות את מחירי קידום האתרים בגוגל, עברנו על ההבדלים בין תקציבי קידום האתרים השונים ומה לצפות מהם ובעצם מכך הבנו מה ההבדל בין חברות קידום שונות. תמיד יהיו חברות שיקבלו המון כסף על קידום ולא יעשו עבודה טובה ומהצד השני אולי חברת קידום קטנה שמשלמים לה מעט מדי כסף והיא מוציאה תוצאות נהדרות. הלוואי שהייתה לי נוסחה בדוקה לתת לך כדי שלא תיפול בפח, אבל בתור בעל עסק אתה חייב ללכת עם האינטואיציה שלך ורק הזמן יקבע אם צדקת. בהצלחה!