מדוע חשוב לבצע מחקר שוק ומתחרים בקידום אתרים

//hackerman.co.il/wp-content/uploads/2017/05/מחקר-שוק-ומתחרים-בקידום-אתרים.jpg

עסק שרוצה להצליח צריך להגיע לקהל היעד הנכון, להעביר מסרים שיווקיים מדויקים, להדגיש את היתרון התחרותי ולהכיר את השוק שבו הוא פועל היטב – מוכרח לבצע ניתוח שוק וניתוח מתחרים בטרם הוא מתחיל בעבודת קידום אתרים.

ניתוח שוק ומתחרים טוב, תמיד ישפיע על בחירת הביטויים במחקר מילות המפתח, על האופטימיזציה באתר ובהחלט על בחירת הביטויים לקידום האתר לרבות תעדוף הביטויים לפי סדר חשיבותן עבור העסק הספציפי.

אם כן, הצורך המרכזי של העסק הזה הוא הצורך בניתוח שוק שיאפשר לנו לזהות את המרחב העסקי שבו אנחנו פועלים, וכן מחקר על המתחרים כדי להבין מה החוזקות והחולשות שלנו, אילו איומים קיימים ומה ההזדמנויות שלפנינו.

בחינת שוק ראשונית באמצעות גוגל

אם כן, נתחיל מהכלי הכי חזק והכי פשוט שיש, שהוא גם הכי זול שיש – גוגל. הקשה במנוע החיפוש את שם המוצר או השירות היא הדרך המרכזית להכרת המתחרים ולהבנה מול מי אנחנו מתמודדים בקרב על נתח השוק ועל קהל היעד.

גוגל ככלי מחקר 

כפי שכבר אמרנו, גוגל הוא כלי מרכזי במחקר שוק ומתחרים, ומעבר לחיפוש של ביטויים מסוימים, אנחנו צריכים דרכים טובות יותר להיכנס קצת יותר לעומק ולזהות מגמות, תקופות, עונות ונקודות ציון חשובות. Google Trends הוא דרך טובה אחת, משום שהוא מצביע על מגמות, שזה בדיוק מה שאתם צריכים. לצדו נמצא גם Google Think שנותן מבט כללי על השוק ועל האופציות הקיימות. כמובן שאתם יכולים גם להשקיע תקציב מסוים לצורך ביצוע מחקר שוק מעמיק יותר, מעבר לגבולות האינטרנט, מחקר שיתבצע על ידי מכון מחקר מנוסה ומקצועי שיעביר אליכם דו"ח מפורט וניתוח מסקנות.

הכירו את המתחרים

מעבר למבט הכללי על השוק עצמו, חובה עלינו לזהות גם את המתחרים, אלה שנלחמים בנו על מכירות ולקוחות. כלים וירטואליים שונים כמו comptet.com למשל, יכולים לשטוח בפנינו על פרט מידע חשוב כדי שנזהה את היריבים העסקיים שלנו וכדי שנדע איך להתנהל מולם בחוכמה ברמה השיווקית. הכלי הזה גם יציג אסטרטגיות קיימות ומידת הצלחתן ואפילו יזהה את התנהגות המשתמשים בתחום הזה. כלי נוסף הוא alexa.com שאולי לא יספק לנו מידע מדויק ברמה המספרית אבל בהחלט יבצע השוואה בין האתר שלנו לאתר של אחרים. אל תדלגו על השלב הזה של מחקר שוק ומתחרים. בעולם תחרותי כל כך, ובוודאי בעידן האינטרנט, אין מנוס מביצוע מחקר כזה כדי להגביר סיכויי הצלחה.