
חשיבות מחקר מילות מפתח בקידום אתרים
מילות מפתח – בשביל מה צריך?
קידום אורגני של אתר האינטרנט הוא צעד משמעותי וחלק בלתי נפרד מקידום העסק. מחקר מילות מפתח הוא הכלי המרכזי שעומד לרשותך לצורך קידום אורגני ולשם קידום העסק והופעתו במיקום גבוה ואטרקטיבי בתוצאות החיפוש של גוגל. מאחר והתוכן של האתר מקבל היום מקום של כבוד מבחינת גוגל והוא בעל השפעה רבה על הדירוג שלכם במנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, מחקר מילות מפתח הוא משהו שאין לוותר עליו.
אז איך עושים את זה נכון ואיך מגלים אילו ביטויים הם פופולאריים יותר בקרב הגולשים?
מתחילים מהלקוח
הדרך הכי טובה לבצע מחקר מילות מפתח לקידום אתרים היא פשוט לשאול את הלקוח. מאחר והלקוח מכיר את העסק, את המוצרים ואת הקהל, הוא גם יודע אילו ביטויים הם רלוונטיים יותר. לאחר (או בזמן) שהלקוח מגבש מילות מפתח וביטויים מרכזיים, תוכלו להיעזר גם בגוגל אדוורדס, שם תקבלו רעיונות נוספים למילים הקשורות לפעילות העסק. אתם יכולים גם להיכנס לגוגל ולהתחיל לכתוב מילה אחת הקשורה לעסק – ולראות איזו השלמה אוטומטית גוגל מציעה. ההשלמה הזו ככל הנראה מבוקשת על ידי הגולשים, ומכאן שהיא בהחלט חשובה לעסק שלכם. אגב, גם לכם מותר להפגין יצירתיות ולהציע רעיונות משלכם.
הדבר חשוב כפליים אם מדובר על מחקר מילות מפתח לשם קידום אתר עסק קטן, שכן כל ביטוי שאינו מניב יכול להביא להתרסקות של פרויקט הקידום מבחינת כמות הפניות שהלקוח שלנו יקבל.
בדקו את יעילות הביטוי
רגע לפני שתכריזו על סופו של מחקר מילות מפתח, עצרו לרגע ובדקו האם המילים השונות מבטאות באופן נכון ומדויק את המוצר ואת השירות, וכן האם הם מביעים את הערך המוסף שיש ללקוח שלכם להציע ללקוחות שלו. אל תחששו מביטויים ארוכים של יותר משתי מילים והימנעו מביטויים של מילה אחת, שכן מילה אחת היא לרוב כללית מדי ועשויה להביא תנועה שאיננה רלוונטית. בדקו את הרשימה פעם נוספת וקבעו האם המילים שבהן בחרתם הן מילים שסביר להניח שהגולש (או הלקוח הפוטנציאלי) יבחר בהן כדי להגיע לעסק שלכם ולשירות שאתם מציעים לו. אגב, אל תחששו גם מפני טעויות ותיקונים בשלב מאוחר יותר, מחקר מילות מפתח איננו מדע מדויק, ואין כל פסול בביצוע תיקונים ושינויים בהתאם לתוצאות שמתקבלות בסופו של התהליך.