
האם אתר אינטרנט טוב יעשה את העבודה או שחייבים קידום אתרים?
האם אתר אינטרנט טוב יעשה את העבודה או שחייבים קידום אתרים?
האתר מוכן, ומה עכשיו?
חודשים של עבודה מפרכת הסתיימו והאתר שלכם מוכן לצאת לדרך. מיפיתם את הצרכים שלכם מראש, תכננתם את דפי האתר בהתאם ואפילו דאגתם לתכנים איכותיים ולעיצוב מושך. העליתם את האתר אל הדומיין ועכשיו הוא שם, בחוץ, לבדו. ובינתיים איש אינו בא. אולי הסיבה שאיש אינו מגיע, היא ששכחתם פרט אחד קטן, אבל סופר קריטי. כדי לראות תנועה אל האתר, יש צורך לקדם אותו – באופן אורגני ו/או באופן ממומן. ישנן מספר שיטות לקידום אתרים באופן אורגני, כלומר, ללא כל תקציב, ובכמה צעדים פשוטים תוכלו לעשות זאת בעצמכם. עם זאת, קידום אתרים ממומן או פרסום בגוגל בשמו שני, יכול להשלים לכם את התמונה ולהגיע לעוד כמה לקוחות פוטנציאליים. אבל נתחיל דווקא עם קידום אתר אורגני וננסה להבין מה זה אומר, ואיך עושים את זה בכמה צעדים, לפחות בשלב ההתחלתי.
תוכן איכותי ועדכני
אחד הטיפים המרכזיים והחשובים ביותר בכל הקשור לקידום אתרים אורגני, הוא הקפדה על איכות התכנים באתר שלכם, ועל עדכון תדיר שלהם. מנוע החיפוש של גוגל ימצא אתכם הרבה יותר בקלות אם הוא יזהה את האתר שלכם כאתר פעיל, ששומר על עדכניות לטובת הגולשים שלו. תוכלו לעשות את זה די בקלות: אם האתר שלכם עוסק בעולם הבישול או האפייה, העלאת מתכונים ותמונות פעמיים או שלוש במהלך השבוע תעשה עבורכם חלק מהעבודה. לעומת זאת, אם האתר שלכם עוסק בתחום האופנה, טיפים על סגנונות לבוש או סקירת בגדי הכוכבות באירוע הנוצץ האחרון – גם הם יועילו לאתר שלכם. עדכון תכנים הוא בהחלט צעד חשוב מאוד. עם זאת, הוא אינו היחיד. למשל, השימוש במילות חיפוש הוא קריטי לא פחות, ואולי אף יותר. נסו לזהות מהן מילות החיפוש הפופולאריות בהקשר שלכם, כדי שתוכלו להשתמש בהן בתכנים שלכם. דרך אפשרית אחת לזהות את מילות החיפוש היא פשוט לחפש בעצמכם בגוגל, כך שאם העסק שלכם מתמקד בסדנאות אפייה, מומלץ שתקישו את המילה “סדנה” ותראו את ההשלמות שגוגל מציע לגולשים. אם הגולשים מחפשים בעיקר סדנאות שוקולד או סדנת אפייה לילדים – הנה ביטויים שמומלץ לכם לשלב באתר שלכם, בהנחה שהם רלוונטיים עבורכם. את שילוב הביטויים מומלץ לעשות בחוכמה, משום ששימוש מופרז בהם יעורר את חשדה של גוגל ומנוע החיפוש שלה עשוי להימנע מלהציג אתכם בפני הגולשים. השימוש במילות החיפוש צריך להתבצע גם באלגנטיות, משום שהאלגוריתם של גוגל מתייחס גם למידה שבה אתר מסוים מעניק לגולשים חוויית תוכן איכותית וערך מוסף. מאמרים רלוונטיים ובעלי ערך מוסף לקוראים, שבתוכם ישתלבו מילות החיפוש שלכם בצורה נכונה והגיונית, יוסיפו לכם כמה נקודות בונוס.
תנועה חיצונית
מדד חשוב נוסף שיסייע לשפר את דירוגו של האתר שלכם במנועי החיפוש הוא מדד הקישורים. כאשר אתרים חיצוניים מקשרים אל האתר שלכם, הדירוג שלכם יתחיל לעלות בהתאם. כאן, כמו במקרים רבים אחרים בתחום ובכלל, הדגש שלכם צריך להיות על האיכות ולא על הכמות. עשרה קישורים באיכות נמוכה לא ישתוו לחשיבותו של קישור אחד איכותי במיוחד. נניח, לדוגמה, שהאתר שלכם עוסק במוצרי גינון. קישור לאתר שלכם דרך אתר שתחומי העניין המרכזיים בו הם קולנוע וטלוויזיה יהיה קישור פחות איכותי לעומת זה שיעלה באתר העוסק בעיצוב גינות. איכות הקישורים מושפעת גם מגורמים נוספים – אם מקור הקישור הוא בלוג, לדוגמה, איכות הקישור יורדת משמעותית, ואפילו יותר מכך אם המקור הוא אתר ש”נענש” על ידי גוגל לאחר שהאלגוריתם שלה זיהה אותו כאתר ספאם. קישור מאתרים בעלי סיומת ממשלתית או אקדמית (edu היא סיומת אקדמית, gov היא סיומת ממשלתית) הוא קישור איכותי. ראוי לציין בשלב זה כי קישורים איכותיים, שימוש במילות מפתח ותכנים איכותיים – כל אלה רק יסייעו לדירוג האתר שלכם במנועי החיפוש, אבל עדיין חשוב מאוד לזכור שהאתר צריך לעודד את הקוראים שלכם לפעולה, אחרת ייתכן שפעלתם לחינם ולא תראו תוצאות בשורה התחתונה.
קידם אתרים ממומן
קידום אתרים אורגני הוא תורה שלמה, והטיפים שצוינו כאן הם רק קצה המזלג. עם זאת, חשוב לדעת ולהכיר כלי נוסף שעומד לרשותכם, והוא קידום אתרים ממומן. אתם בוודאי מכירים את המודעות המודגשות המופיעות בגוגל לאחר שביצעתם חיפוש כלשהו. המודעות הללו, שמופיעות בראש העמוד או בצד, הן מודעות שמאחוריהם עומדים מפרסמים שהשקיעו תקציבים כדי שתמצאו אותם כשתחפשו את מילות החיפוש שהקשתם. קידום אתרים ממומן יכול בהחלט להתאים גם לכם והוא רלוונטי אף יותר לעסקים קטנים בתחילת דרכם, כאלה שמבקשים ליצור חשיפה לעסק האלמוני שלהם. גוגל מציע לכם מדריך שיעזור לכם לצאת לדרך, ואתם כמובן יכולים לפנות למקדמי אתרים שיוכלו לסייע לכם לעשות את זה נכון. אם תרצו לנסות בעצמכם, רצוי להתחיל מחקר מילות חיפוש – גוגל יכול להציע לכם אפשרויות מתאימות ותוכלו לעשות זאת בעצמכם באמצעות חיפוש במנוע עצמו. לאחר שתאתרו את מילות החיפוש הרלוונטיות תוכלו להגדיר אותן עבור המודעה שתיצרו, כך שלקוחות פוטנציאליים אשר יחפשו את הביטויים הללו יראו את המודעה שלכם בראש העמוד. כדאי לשים לב שקידום אתרים ממומן בגוגל פירושו תשלום עבור הקלקות. על פי המחיר שייקבע בקמפיין שלכם, תוכלו לדעת מה התקציב שאתם מוכנים להשקיע ומה התמורה שאתם צפויים לקבל בגינו (כמה הקלקות). ועכשיו, כשאתם יודעים מה האפשרויות העומדות בפניכם בקידום האתר היפה והמושקע שבניתם, אתם יכולים לצאת לדרך ולהתחיל לראות תוצאות. רק זכרו שקידום אתרים איננו פרויקט חד פעמי, אלא יש לבצע אותו באופן שוטף כדי להישאר תמיד ברשימת התוצאות של גוגל ולקבל חשיפה מתמשכת לאתר שלכם. חשיפה פירושה לקוחות – ולקוחות פירושם הצלחה. עכשיו לכו תגייסו לעצמכם לקוחות חדשים!