פרסום בגוגל

פרסום בגוגל כפלטפורמת פרסום מרכזית

פרסום בגוגל PPC הפך כמעט למובן מאיליו בשנים האחרונות, עם התחזקות נוכחותו של האינטרנט בחיינו ובעיקר עם כוחו של המותג הקרוי "גוגל". כמעט כל אחד מאיתנו מוצא את עצמו במנוע החיפוש המפורסם מדי יום, בניסיון לאתר מידע, מוצר, שירות או פשוט חופשה בחו"ל. לכן אין זה מפתיע שחברות רבות בוחרות במנוע החיפוש ככלי מרכזי לפרסום ומעלות קמפיינים שמגבירים את הנוכחות שלהן ואת התנועה לאתר שלהן. יש לפרסום בגוגל יתרונות רבים, שהראשון בהם הוא כמובן החשיפה העצומה והפוטנציאל האדיר להגיע לקהל הרחובות, אבל גם היכולת לשלוח בקמפיין בקלות ולנטר את מידת הצלחתו בכלים פשוטים ונוחים. בנוסף, האפשרות של תשלום בגין הקלקות (כניסות לאתר) היא בהחלט אפשרות טובה יותר לעומת פרסום מסורתי שקשה יותר למדוד באופן אובייקטיבי את הצלחתו. נכון, החיסרון של גוגל הוא שכל המודעות נראות אותו הדבר, ובהיעדר עיצוב מושך נראה שקשה להשיג תשומת לב. מצד שני, המודעה מגיעה אך ורק למי שמילות החיפוש רלוונטיות עבורו – פרסום ממוקד הרבה יותר!

חשוב לחדד!
הפרסום בגוגל מתייחס לפרסום הממומן – PPC, שהתשלום בו מתבצע עבור כל קליק. שיטת השיווק השנייה בגוגל מתייחסת לקידום אתרים בגוגל SEO שהוא הקידום האורגני, קרי הטבעי – התוצאות האמיתיות שגוגל מציגה לגולש ולא ניתן לקנות מקום במיקומים אלו.

 

מגדירים מטרות

לפני שניגשים לפרסום בגוגל, כדאי לעצור ולקבוע מה המטרות בתכנון הקמפיין. האם אתם יוצאים לראשונה אל השוק ומעוניינים להיחשף לקהל יעד גדול, או לחלופין, האם אתם מעוניינים להתמקד במוצר מסוים או במבצע אטרקטיבי? הגדרת המטרות היא שלב קריטי משום שבהתאם למטרות אלה תוכלו לתכנן את קהל היעד שלכם ואת המסר שיועבר במודעת הפרסום. המטרות שלכם יעזרו לכם להיות ממוקדים יותר וגם יהוו הכנה מצוינת לקראת חקר מילות המפתח, שהוא השלב הבא בתהליך. הרי מודעת הפרסום שלך תופיע לגולשים שמנסים לאתר באמצעות מנוע החיפוש של גוגל מידע או מוצר מסוים, ובשימוש נכון במילות מפתח תוכלו להופיע בראש עמוד התוצאות ולמשוך אליכם קהל רב. יש לגוגל כלי מצוין שיכול להקל עליכם את המלאכה ולהציע לכם רעיונות לביטויים פופולאריים, ואתם יכולים בהחלט לפנות לחברות אשר מתמחות בפרסום באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט, כדי לקבל את המידע הנחוץ הזה מבלי להשקיע בכך זמן רב מידי. יש לכם דברים אחרים לעשות בתור מנהלי עסק, לא?

 

ניסוח מודעת הפרסום לגוגל וחידוד המסרים לגולש

אחרי שהמטרות הוגדרו, קהל היעד זוהה ורשימת מילות החיפוש הורכבה, הגיע הזמן לנסח את מודעת הפרסום שלכם. ההמלצה החשובה ביותר היא להשתמש בביטוי שהוביל את הגולש אל המודעה שלכם, כדי למשוך את תשומת ליבו. טיפ חשוב נוסף הוא להשתמש בכותרות מסקרנות – אתם יכולים לשאול שאלה, למשל: "רוצה לחסוך 200 שקלים?" או לחלופין – לצאת בהכרזה שתמשוך את הקהל אל האתר שלכם, כמו: "יורדים 10 ק"ג תוך חודש!" כמובן שכדאי להקפיד לתת מידע אמין. טיזינג זה מצוין, אבל אמינות חשובה יותר כדי להימנע מיצירת יחס שלילי של הלקוח אל המוצר שלכם. חשוב להקפיד גם על הכללים של גוגל, כמו האיסור על שימוש בסימן קריאה, על מילים רצופות ללא מרווחים, רצף של אותיות גדולות באנגלית או שימוש בתוכן שהוא פוגעני או מתאים למבוגרים בלבד.

 

ניהול ואופטימיזציה לקמפיין הפרסום

אחרי שתכננתם את המסרים, ניסחם מודעת פרסום מוצלחת והעליתם אותה לאוויר – הגיע השלב החשוב של ניהול הקמפיין. מעקב אחר הפרסום בגוגל הוא חשוב, כדי שניתן יהיה לייעל את הצלחת הקמפיין כל הזמן. כלי הניהול של גוגל הוא כלי נוח לצורך כך והוא מספק מידע מצוין ביחס לחשיפה שקיבלתם בכל אחת ממילות החיפוש שלכם וכמות הכניסות לאתר בעקבות המודעה. כלי זה יעזור לכם להבין האם מילות המפתח הן רלוונטיות ומביאות לתוצאות, כדי שתוכלו להוסיף ולהסיר מילות חיפוש בהתאם למידת התרומה שלהן לקמפיין. ישנן מערכות שונות לניהול ולאופטימזציה, בנוסף לכלי הקלאסי של גוגל אדוורדס, והשימוש בהן מסייע לניהול מקצועי ואיכותי של מודעת הפרסום ושל מילות החיפוש שנבחרו. כאמור, הפרסום בגוגל הוא כלי משמעותי ביותר בשיווק שלכם באינטרנט ואם תדעו להשתמש בו בחוכמה תוכלו לראות תוצאות במהירות. ועוד המלצה אחת לסיום, ברשותכם. ניהול קמפיין פרסום בגוגל הוא משימה קריטית שדורשת זמן ואנרגיות. אם הזמן העומד לרשותכם מוגבל ואתם מעדיפים להתמקד בפיתוח העסק שלכם, מומלץ לפנות לחברה המתמחה בתחום, שברשותה הכלים, היעד והניסיון לעזור לכם להעלות קמפיין מוצלח שיביא לתוצאות הרצויות. והכי חשוב – שיהיה בהצלחה!

בדוק אפשרותך

 קידום אורגני קידום ממומן בגוגל בניית אתר מדיה חברתית אני מאשר לשלוח אלי עדכונים וטיפים למייל