קידום בגוגל

אפשרויות קידום בגוגל

יש כלי אחד שאין עוררין לגבי היעילות שלו – הן כמקור הידע והן ככלי שיווקי – גוגל! ולכן קידום בגוגל, מנוע החיפוש המוביל בעולם הפך מזמן לפלטפורמה אדירה עבור בעלי עסקים, שעל פי מילות חיפוש של גולשים יכולים להיחשף לקהל יעד גדול מדי יום ביומו. גוגל הבינו את כוחם די מזמן והיום יש במנוע החיפוש מספר אפשרויות שיעזרו לך כבעל עסק לשווק את עצמך בצורה נכונה ובתקציב נוח למדי: קידום אתרים אורגני, פרסום בגוגל כלומר קידום ממומן ורימרקטינג. כל אחת מטכניקות הללו היא בעלת יתרונות משלה, כך שיש לך את האפשרות להחליט מתי להפעיל כל כלי, על אף שההמלצה המרכזית ביותר היא לשלב בין כל שלושת הכלים ביחד. השילוב הזה יאפשר לך להפיק את המיטב מקידום בגוגל, ולהביא לתנועה רבה יותר לאתר שלך, מה שבתורו – יביאו לתוצאות שיתורגמו גם בהגדלת מספר הלקוחות ומחזור המכירות. עכשיו בוא נעמיק לרגע ונבין מה בדיוק משמעותו של אחד מהכלים הללו.

אם כך ישנם 3 סוגים עיקריים של קידום בגוגל

  • קידום אתרים אורגני (SEO – search engine optimization)  
  • קידום אתרים ממומן (PPC – pay per clickׂׂׂ)
  • רימרקטינג – REMARKETING שהוא בעצם שלוחה נוספת של קידום ממומן בתשלום לגוגל.

 

כעת נפרט את סוגי קידום האתרים בגוגל

קידום אורגני בגוגל, מהו בכלל ? ומי צריך אותו

אם נחזור לרגע לבסיס, גוגל במהותו הוא הרי מנוע חיפוש. הגולשים מקישים מילות חיפוש כדי למצוא מידע או כדי להעמיק בהכרת מוצר או שירות הקיימים בשוק, בין אם הם מודעים לקיומו ובין אם לאו. ביצוע נכון של קידום בגוגל משמעותו הבאת האתר שלך אל ראש תוצאות החיפוש, כך שבפעם הבאה שגולש יקליד "חנות נעליים ברמת גן" הוא ימצא אותך בקלות בין התוצאות הראשונות, במקום בעמוד השני או השלישי, בהם החשיפה היא באופן טבעי קטנה יותר.

קידום אורגני יכול להתבצע במספר שלבים או דרכים, כשבעיקרן מדובר על הצורך בשימוש תדיר במילות מפתח בתוך דפי האתר. כך שהאתר של חברת הנעליים צריך לזהות אילו מילות חיפוש רלוונטיות יביאו אליו את הגולשים – ולהוסיף תוכן לאתר, תוך שימוש במילות חיפוש אלה. ביטוי אפשרי יכול להיות "נעלי עור", והשימוש בביטוי זה יהיה רלוונטי במאמר שיעסוק בהבדל בין סוגים שונים של נעליים, או במאמר שיתמקד בנעלי עור ויסביר את יתרונותיהם על פני נעליים אחרות.

איך מתבצע הקידום האורגני בגוגל
דרך נוספת לבצע שימוש בקידום אורגני היא על ידי קישורים מאתרים אחרים – שכן באלגוריתם שלו, גוגל מדרג גם את איכותם של קישורים חיצוניים המפנים לאתר שלך, כך שאתר אקדמי שיפנה אליך יעניק לך דירוג איכותי וגבוה, בוודאי יותר מאשר הפנייה מאתר שאיננו רלוונטי עבורך כלל, או אתר שדירוגו נמוך מבחינת גוגל. אם כן, קידום אורגני היא שיטה מצוינת לקידום בגוגל, ויתרונותיה ברורים – אין צורך בקמפיינים גדולים, אלא בהעשרת האתר בתכנים רלוונטיים. החיסרון הוא גם בדיוק זה – מלאכת התוכן צריכה להתבצע באופן שוטף כל הזמן, בעיקר משום שהגעה לראש תוצאות החיפוש היא מטרה שיש לתחזק. סביר להניח שמול חנות הנעליים שלך יש עוד מספר רב של חנויות נעליים ברמת גן אשר מעוניינות להגיע לקהל היעד שלך, וגם הן בוודאי עוסקות בקידום אורגני. כדי להתחרות במתחרים, צריך לשמור על ההישגים לאורך זמן ולדאוג לקידום אורגני באופן בלתי פוסק.

 

קידום ממומן בגוגל ?

קידום ממומן, כפי ששמו מרמז, הוא קידום המבוסס על תקציב. נכון, מדובר בתשלום עבור כניסות לאתר, וזוהי מטרתנו הסופית, אבל בשורה התחתונה נדרשת ממך השקעה של תקציב שיווק מסוים. השיטה הזו מתחילה באופן דומה לקידום האורגני – בחקר מילות מפתח – אבל ההמשך שונה. במקום לשלב את המילים הללו באתר (או, ליתר דיוק, בנוסף לכך) עליך להשתמש במילים הללו לצורך הגדרות הקמפיין שלך בגוגל.

איך נראה קידום ממומן בגוגל PPC
קידום ממומן, בבסיסו, הוא המודעות המודגשות המופיעות בחלקיו העליונים והצדדיים בדף החיפוש של גוגל. מודעות אלה הן תוצאה של קמפיין שהגדרותיו מבוססות על מילות החיפוש, ואלו מתומחרות בשיטת "מכרז", כך שהפופולאריות של ביטוי מסוים משפיעה על התמחור שלה. מילה פופולארית, שיש לה פוטנציאל גדול יותר לחשוף אותך ללקוחת, היא מילה שהמחיר שלה יהיה יקר יותר בכל כניסה של גולש לאתר.

זוהי השקעה טובה ככל הנראה, משום שהכסף הזה יביא לתנועה נכונה של לקוחות, אבל יש לקחת בחשבון שזוהי גם השקעה שאיננה זולה במיוחד, וכאן החיסרון של השיטה הזו. מצד שני, זוהי דרך נהדרת להתחיל את מסע השיווק הדיגיטלי שלך. בתחילת הדרך, עד שפעולות של קידום אורגני יניבו תוצאות, קידום ממומן הוא דרך טובה להגביר את הנוכחות שלך בגוגל ולהופיע בכל זאת בראש תוצאות החיפוש של הגולשים. היתרון הנוסף של השיטה הוא שניתן להגדיר את מגבלת התקציב, כך שהקמפיין יפעל עד למיצוי הסכום שהגדרת, מה שאומר שאין הפתעות לאורך הדרך.

 

ולבסוף, רימרקטינג | REMARKETING

דרך אחרונה ומעניינת לקידום בגוגל, היא הדרך הקרויה רימרקטינג. באופן לא מאוד מפתיע,  מדובר בשיטה שפונה לקהל לקוחות שביקר בעבר באתר שלך בניסיון להחזיר אותו אליך. הפנייה המחודשת לקהל היעד הזה היא באמצעות קוד שאיננו פולשני או פוגעני, שמטרתו לזהות את המחשב שלך באמצעות עוגיית דפדפן שנשארת מאחור, מה שמאפשר לך לפרסם שוב – רק ללקוחות שכבר היו אצלך קודם. היתרון כאן הוא ברור: רימרקטינג היא שיטה שמחברת אותך לקהל יעד שמכיר את המותג, את החנות או את המוצר שלך.

בניגוד לשיטות אחרות, שבהן נדרשת יצירה של היכרות ראשונית עם המוצר באמצעות קמפיינים ממומנים ודפי נחיתה, כאן אתה חוזר ללקוחות שמכירים אותך. כמובן ששיטה זו תעבוד בצורה הטובה ביותר אם תשתמש בה בשלב מאוחר יותר, לאחר שהקידום האורגני והקידום הממומן הניבו תוצאות ראשוניות והביאו לאתר תנועה – שהרי במהותו, רימרקטינג פונה לקהל שכבר ביקר אותך בעבר. שלוש השיטות הללו הן שיטות מצוינות שיסייעו לפעולות שלך לקידום בגוגל ויביאו תוצאות, אך כמובן שההמלצה המרכזית שלנו עבורך היא לשלב ביניהם, משום שזוהי הדרך הטובה ביותר להגיע לתוצאות!

 

בכל דרך שתבחר… קידום בגוגל זו המומחיות הגדולה ביותר של חברת HACKERMAN
פנה אלינו עוד היום ונשמח לחשוף בפנייך את שיטות המתחרים שלך המבצעים קידום בגוגל
אנו נספק לך מחקר מתחרים מקיף + שעת ייעוץ מקצועי בחינם

בדוק אפשרותך

 קידום אורגני קידום ממומן בגוגל בניית אתר מדיה חברתית אני מאשר לשלוח אלי עדכונים וטיפים למייל