קידום אתרים באינטרנט

קידום אתרים מתקדם באינטרנט

לפעמים נראה שכולם בפייסבוק, וכשהם יוצאים ממנו הם פשוט צריכים לחפש מידע בגוגל. איך זה עובד? אנשים בפייסבוק נחשפים למודעות ממש כמו פלייר, אנשים בגוגל מחפשים דברים מאוד ספציפיים שהם צריכים כאן ועכשיו! ההבדל הוא מהותי והמשמעות היא שכשאדם צריך משהו הוא מחפש בגוגל, משווה, בודק, שוקל ואז מחליט החלטות. גם אם הוא ראה בפייסבוק משהו שהדליק אותו, הדבר הבא שהוא יעשה הוא לחפש ולהשוות באמצעות גוגל – כי הרי אף אחד מאיתנו לא פראייר נכון ?!

למה כולם מקדמים אתרים באינטרנט?

כך או כך מה שבטוח זה שהם באינטרנט. כל הזמן. וזאת הסיבה שבגללה כולם…אבל כולם עושים קידום אתרים באינטרנט. שלט חוצות או מודעה גדולה בעיתון הארצי הם לא בהכרח כלים שיווקיים נכונים, תתנסה ואז תבין אני צודק. רבבות האנשים החולפים על פני שלט החוצות מדי יום בכלל עסוקים בטלפון הנייד שלהם, אז אולי עדיף שתהיו שם – ולא על השלט, ונכון להיום קידום באינטרנט = הופעה בסמארטפון, ואם אני רוצה לתת לך נתון ספציפי ומדויק אז 40% מהגולשים מגיעים באמצעות הסלולר והאחוז רק ממשיך לגדול בכל שנה במילים אחרות, אתם צריכים אתר אינטרנט מרשים ומניע לפעולה, אבל אתר בלבד לא מביא אליו אנשים ולכן צריך להיות היכן שאנשים מחפשים את המוצר שלכם-גוגל, כולם מחפשים בגוגל בישראל. אם כך כדי להופיע בגוגל בביטוי שלכם אתם זקוקים לקידום אתרים בגוגל. קידום אתרים באינטרנט יכול לכלול עוד פלטפורמות נוספות לקידום האתר שלכם אבל הבסיס מתחיל בגוגל. אתם צריכים לדאוג שהאתר יהיה פעיל וימשוך אליו קהל, וזה אומר שאתם צריכים לתחזק אותו, להעלות אליו תכנים, ואולי מפעם לפעם גם להשקיע מעט בקמפיינים ממומנים שיעוררו את התנועה לאתר או את מספר הלייקים בדף העסקי על מנת שממנו יגיעו לאתר ויבצעו פנייה. ואם אין לכם זמן לכל זה, וזה הכי לגיטימי בעולם כי יש לכם עסק לנהל בשוטף – ישנן חברות אשר מתמחות בקידום אתרים באינטרנט בדיוק כמונו, והן יידעו לתעדף את משימות השיווק, להגדיר אתכם את הצרכים שלכם ואת המטרות לטווח הקצר והארוך, בדיוק כפי שיידעו להוביל אתכם להשגת המטרות הללו.

 

כמה עולה לקדם אתר באינטרנט?

החשש המרכזי של בעלי עסקים שמתמודדים עם קידום אתרים באינטרנט הוא החשש מפני תקציבי שיווק גדולים. זהו חשש הגיוני וסביר, לאחר שנים ארוכות שבהן הפרסום בטלוויזיה היה יקר מאוד וכל מודעה קטנה בעיתון עלתה סכום לא מבוטל. קידום אתרים באינטרנט לא צריך לרושש אתכם, אלא להיפך. מעבר לעובדה שמדובר בכלי שיווקי יעיל ופשוט, שיכול להגיע למספר רב של לקוחות פוטנציאליים מדי יום, מדובר גם בכלי זול יותר מהפרסום הקלאסי והמוכר. מודעת פרסום בפייסבוק יכולה להיות תחומה בזמן ובתקציב יומי, כך שעל פני פרק זמן של שבוע, למשל, תשקיעו מאתיים שקלים ואף פחות מכך אם תחליטו. כמובן שהתקציב ישפיע על מידת החשיפה של המודעה, אבל מי אמר שצריך להגיע בכל פעם לרבבות בני אדם? אם אתם מנהלים עסק קטן, אתם גם כך פונים לפלח מסוים באוכלוסייה – תושביה של עיר מסוימת, טווח גילאים מוגדר או בעלי מקצוע בתחום כזה או אחר. משום שזה המצב, אתם יכולים להתמקד. שידור פרסומת בזמן גמר "מאסטר שף" יעלה עשרות אלפי שקלים ויגיע למיליון בתי אב, אבל זוהי חשיפה ארצית שבוודאי איננה מתאימה לחברה הקטנה שמציעה שירותי קייטרינג  באזור חדרה. פרסום ממומן יעזור לכם להגיע רק אל אלה שגרים באזור, או לאלה שזקוקים לשירותי קייטרינג בזמן הקרוב. שיווק ממוקד הוא שיווק חסכוני יותר, וזוהי הדרך הנכונה ביותר לקידום אתרים באינטרנט.

 

ניתוח סביבה

חלק בלתי נפרד מכל קמפיין שיווקי, בכל מדיה אפשרית, הוא ניתוח הסביבה. כדי לבנות תכנית שיווקית לאינטרנט, ראשית יש להבין מי הם המתחרים שלכם, מה הם מציעים, מה ההבדל ביניכם ואיך הם משווקים את עצמם. אם העסק שלכם הוא מסעדה איטלקית בחיפה, יש להבין אילו מסעדות נוספות יש – איטלקיות בפרט אבל גם בתי קפה יכולים להיות רלוונטיים, לדוגמה – ולחקור את הביצועים שלהן. אם יש להן דף פייסבוק, כיצד הוא מתנהל? אילו פוסטים הם מעלים ובאיזו תדירות? כמה לייקים יש לעמוד שלהם? בדקו אותם גם באינטרנט. כשאתם מקישים מילת חיפוש מסוימת, אילו מתחרים מופיעים ראשונים בתוצאות החיפוש? רשמו את שמותיהם לפניכם וכעת בקרו באתרי האינטרנט שלהם, למדו אילו מילות חיפוש מובילות אליהם, איך הם מתחזקים את האתר שלהם. המטרה היא לא ללמוד כדי להעתיק, כמובן, אלא ללמוד כדי להבין, וכדי לעשות טוב יותר מהם. אין לנו רצון להוביל אתכם לתיקו, אלא אל המקום הראשון.

 

מילות מפתח

אחרי שגילינו מה עושים המתחרים שלכם ואילו מילות חיפוש מובילות את הלקוחות אליהם, אפשר לבנות את רשימת מילות החיפוש שלכם. המילים שמשמשות את המתחרים הן רלוונטיות גם עבורכן, כמובן, אבל ייתכן שישנן מילים נוספות שהמתחרים שלכם לא זיהו. לאחר שתגבשו רשימת מילות חיפוש תוכלו להעשיר את האתר שלכם בתכנים מתאימים על פי כללי ה-SEO (אופטימיזציה למנועי החיפוש) ולפעול גם בערוצי הקידום הממומן. חברות שמעניקות שירותים של קידום אתרי באינטרנט יוכלו, כמובן, לבצע את כל שלבי המחקר בשבילכם, כך שהקידום האורגני והממומן יהיו בצורה הטובה והמדויקת ביותר. זו שתביא איתה חשיפה, לקוחות – ועוד הכנסות.

 

 

בדוק אפשרותך

 קידום אורגני קידום ממומן בגוגל בניית אתר מדיה חברתית אני מאשר לשלוח אלי עדכונים וטיפים למייל