מחירי קידום אתרים

קידום אתרים אורגני SEO הוא אחד מהתחומים המורכבים ביותר שיש. אחד הנעלמים הגדולים ביותר עבור בעלי עסקים רבים הוא מחיר קידום אתרים: איך הוא נקבע?, מה הלקוח אמור לקבל בתמורה? והאם באמת יש הבדל בין מחירי קידום אתרים של חברות קידום שונות? או שבעצם עלויות קידום האתר נקבעות באופן שרירותי – ואם נדבר ת'כלס אז האם עלות הקידום נקבעת לפי הפרצוף שלי? לפי מה שהצליחו להוציא ממני? האם יכuלתי לסגור עסקתת קידום אתרים במחיר זול יותר ממה ששילמתי ועדיין לקבל תוצאות טובות לאורך זמן?

המדריך הזה שמיועד לבעלי עסקים. מדריך זה גם כולל בתוכו המון טיפים לבעלי עסקים, שטיקים של חברות קידום, ממה להיזהר ואיך לוודא שאתם לא נופלים בפח של מקדמים או חברות קידום בינוניות (לא מבחינת גודל החברה אלא מבחינת תוצאות קידום אתרים נטו).

אם כך מדריך זה מתאים לבעלי עסקים שעשו קידום אתרים, עושים קידום אתרים או שוקלים לראשונה להתחבר לחברת קידום אתרים בכדי להשיג לקוחות חדשים.

כמה עולה קידום אתרים?

מחירי קידום אתרים בגוגל נקבעים בהתאם למספר גורמים קריטיים המשפיעים באופן ישיר על קידום האתר ומיד אפרט עליהם. ראשית נדרש להבין את עקרונות הבסיס של קידום אתרים:

עיקרון 1 בקידום אתרים

מחיר קידום אתרים בגוגל נקבע לפי כמות ההשקעה (תחרותיות הביטוי – פירוט בהמשך) הדרושה להביא את ביטויי האתר לעמוד הראשון ובתוך זה חברת קידום אתרים מקצועית תדאג לתמחר את עלות הקידום לתוצאה הראשונה בגוגל.

כן, לא טעיתי, רק חברת קידום אתרים מקצועית תתמחר את עלות קידום האתר למקום 1 בגוגל. למה אני מציין את זה? משום שבאופן מאוד מפתיע רוב חברות הקידום בארץ לא מציבות את יעדי הקידום שלהן לתוצאה 1 בגוגל. למה אני עושה זאת? כי אני יודע שהלקוחות החדשים או ליתר דיוק הגל הרציני של לקוחות חדשים לעסק יגיע כאשר העסק של הלקוח שלי נמצא בתוצאה 1 בגוגל. אם אדייק קצת יותר אז ניתן לומר כי 3 המיקומיםם הראשונים בגוגל הם המיקומים האסטרטגיים ביותר המניבים פניות ולקוחות חדשים, וככל שעלית במיקום מתוצאה שלישית ומעלה כך תקבל מבול רציני יותר של פניות. כלומר, בתוצאה 3 נניח שיפנו אליך 10 לקוחות פוטנציאליםם בחודש, במיקום 2 יכולים לפנות אליך 30 לקוחות פוטנציאלים ובתוצאה 1 בגוגל יכולים לפנות אליך 80 לקוחות פוטנציאלים בחודש!!! הגידול במספר הפניות אינו ליניארי אלא בקפיצות גדולות מתוצאה 3 ל 2 וכן הלאה.

למה זה עובד כך? שאלה מצוינת שהתשובה עליה ארוכה מאוד והיא תופיע עם כל הנתונים והמחקרים העדכניים בפוסט אחר, אבל חשוב להבין שבאינטרנט כל קליק מתועד והנתונים שנתתי לכם בדוגמא (אמנם רק דוגמא אבל היחסיות נכונה) משקפים את המציאות באופן מדויק, בכל תחום (אני יודע שכל בעל עסק חושב שהתחום שלו הוא מאוד מיוחד ומתנהג שונה לחלוטין מתחומים אחרים – תתפלאו! בקידום אתרים ובתוצאות בגוגל הרוב מתנהג אותו הדבר משום שמדובר בהתנהגות צרכנים ולא בהתנהגות התחום או הענף, כמובן שיש יוצאי דופן).

עיקרון 2 בקידום אתרים

מחיר קידום אתרים בגוגל נקבע לפי מצב האתר בטרם מתחילים לעבוד עליו. כלומר אם מדובר באתר שכבר קידמו אותו בעבר ויש לו תוצאות קידום (ביצעו בו אופטימיזציית קוד ותוכן וכו'…) מן הסתם תידרש בו הרבה פחות עבודה מאשר אתר חדש שהוקם זה עתה והוא ללא מיקומים בגוגל וצריך לבצע בו שיפורים בקוד, בתוכן האתר ועוד ועוד…

למה יש הבדלי מחיר בין חברות קידום אתרים

זו גם הסיבה שמחירי קידום אתרים משתנים בין חברה לחברה יש מי שעובד יסודי ומדויק ויש מי שמחפף, יש מי שמעודכן היטב בטכניקות קידום מתקדמות ויש מי שמתקשה להבין היטב את התחום ולעמוד בקצב הקידמה שלו – וזה ההבדל בין מקצועיות מקדם אחד לאחר – והבחירה שלך בסוג המקדם או חברת הקידום הוא יהיה זה שבעצם יקבע אם האתר שלך יכבוש בסערה את המיקומים הראשונים בגוגל ותזכה לעשרות לקוחות חדשים או תמשיךך לעבור חברות קידום אינספור מבלי לראות  תוצאות קידום מעולות אלא רק הוצאה כספית קבועה.

אם אתה מעוניין בקידום אתרים שיאיץ את העסק שלך לפסגה ויגרום לאתר שלך להיות מעל כולם אנא השאר את פנייתך ונשמח להעניק לך ייעוץ מקצועי בחינם.

14 הגורמים המשפיעים על מחירי קידום אתרים

  1. יעד הקידום – האמת שהתלבטתי לגבי הפרמטר הזה אבל המציאות חזקה מכל דמיון. לצערי! לא כל המקדמים, מומחי הקידום וחברות קידום האתרים מציבות לעצמם יעד של תוצאה 1 בגוגל. הזוי לא?! במקום זה רוב חברות הקידום מציבות לעצמם את היעד הנמוך ביותר שניתן להציב והוא עמוד ראשון בגוגל. כפי שציינתי לעיל וכפי שאני אומר לכל הלקוחות שלי "עמוד ראשון בגוגל זה פיקציה" משום שעמוד ראשון לא מביא לקוחותת חדשים – תוצאות 1-3 בעמוד הראשון בגוגל כן!
  2. כמות הביטויים – כל ביטוי דורש עבודת קידום ספציפית ולה יש מחיר/עלות. אם יש לנו 20 ביטויים, נדרש מאיתנו מאמץ קידום שהוא פי 20 וכן הלאה. כמובן שמאמצי הקידום לביטוי והעלות/מחיר שלה נקבע לפי תחרותיות הביטוי.
  3. תחרותיות הביטויים לקידום – לכל ביטוי יש תחרות אחרת, ככל שהביטוי תחרותי יותר כך נדרש להשקיע בו יותר פעולות על מנת להביא אותו לעמוד ראשון בגוגל ולכן העלות של קידום ביטוי תחרותי תהייה גבוהה יותר מאשר לקדם ביטוי בעל תחרות נמוכה הדורש מאיתנו סך של מעט מאוד פעולות על מנת לדרג אותו בתוצאה 1 בגוגל. תחרותיות הביטוי נקבעת על פי מספר פרמטרים שאחת מהם היא כמות החיפושים של הביטוי (יותרר חיפושים – יותר תחרותי).לדוגמא: הביטוי 'קידום אתרים' מונה 12,000 חיפושים בחודש, לעומת זאת הביטוי 'קידום אתרים בגוגל' מונה רק 2,400 חיפושים בחודש. איזה ביטוי לדעתכם יותר תחרותי? אם הייתם חברתת קידום אתרים, באיזה ביטוי הייתם מעדיפים להיות במקום ראשון? קידום אתרים! משום שיש בו פי 5 יותר חיפושים מאשר בביטוי 'קידום אתרים בגוגל' ולכן יהיו בו פי 55 יותר פניות. (כמובן שאני מפשט כאן מעט את הדברים).
  4. סטאטוס אתר – כאן אנו מתחלקים למספר גורמים: אופטימיזציית תוכן וקוד האתר, מיקומים בגוגל, ותק דומיין וכו'. בגדול, אם מדובר באתר חדש אז נדרש לבצע בו את כל העבודה הנ"ל ועוד, בכדי שיהיה מספיק תחרותי וידורג במיקומים גבוהים – כמובן שבמקרה זה מתחילים מ-0 משום שהאתר לא מופיע בכלל באינדקס של גוגל, גם לא בדף 200. לעומת זאת אם זהו אתר עם תוצאות בגוגל שכבר שיבחו אותו עבור מנועי חיפוש אזי העבודהה תהייה בו פחותה יותר ולכן גם מחיר קידום האתר יהיה זול יותר.
  5. זמן היעד לחמישייה הראשונה בגוגל – כשניגשים לפרויקט קידום של אתר מבצעים בו ניתוחים רבים ומהם בעצם מפיקים תכנית עבודה שנתית למותג ולביטויים השונים. ככל שרוצים להקטין את משך הקידום בדרך לעמוד ראשון כך צריך להתאמץ יותר בדרך. המאמץ הזה נגזר ממחיר הקידום, קרי אם אני רוצה להשיג ללקוח שלי תוצאות מהירות יחסית (מבלי להסתכן בקידום לא אתי כמובן) אני אצטרך לבצע יותר פעולות בפרק זמן קצר יותרר מה שיגדיל את ההוצאה לקידום האתר ובכך את המחיר שנגבה מהלקוח עבור קידום האתר שלו.
  6. ניסיון ומקצועיות המקדם / חברת הקידום – החלטתי לשלב בין ניסיון ומקצועיות למרות שכל אחד מהם הוא פרמטר חשוב בפני עצמו. אבל רוצים לדעת משהו? גיליתי שישנם לא מעט מקרים בהם מקדמים עם ניסיון יחסית קצר 3-4 שנים יכולים להיות הרבה יותר טובים ממקדמים שיש להם ניסיון של 10 שנים ומעלה. בתור בעל עסק של חברת קידום אתרים, אני אומר לכם שהניסיון לא מעניין בכלל! מה שחשוב זה התוצאות והטכניקות לקידוםם אתרים ולא הניסיון.קידום אתרים אורגני הוא תחום חדשני, דינמי, מתפתח ומשתנה בתכיפות על. אי לכך ובהתאם לזו, חשוב להקפיד לשמור על הובלה בתחום, עדכניות וחדשנות פורצת דרך בקידום אתרים כי רק ככהה מצליחים להביס את המתחרים. ניסיון לא מספק את הסחורה הזו, יחד עם זאת, מקדם בעל 10 שנות ניסיון שלא התעייף מהעבודה והוא ממזר (בקטע חיובי כמובן): מעודכן, יודע לנתח מה גוגל רוצה, לאן היא שואפת ופשוטט לתת לה את זה – זהו מקדם אתרים חגורה שחורה שאני רוצה שיהיה חלק ממחלקת קידום האתרים שלי כי אתם יודעים מה?! רק ככה משאירים עשן למתחרים ברמה כזו שהם לא מצליחים להתקרב אליך.
  7. תוצאות הקידום של לקוחות החברה – כאשר מדובר בחברה שהוכיחה את עצמה והיא מקדמת בתחומים תחרותיים מאוד ומצליחה להביא לתוצאות גבוהות במיוחד, לאורך זמן, בביטויים תחרותיים מאוד ולמספר רב של לקוחות בתחומים שונים – זו חברת קידום שכנראה תדע לקדם כל אתר בכל תחום ולהביא אותו לתוצאות חזקות בגוגל. יתכן מאוד שחברה כזו תדרוש יותר כסף, ואתה יודע מה?! מגיע לה וגם כדאי לך לשלם.
    מדוע? ביטוח רכב עשית? בקיצור, אם תשלם 10,000 ₪ יותר בשנה לחברת קידום מעולה תהייה לך תעודת ביטוח למיקומים בגוגל מחברת קידום שעושה זאת תמיד, לכל לקוח! זה הרבה יותר טוב מאשר להוציא חצי מחיר על קידום ולקבל קדחת, חום ובור בחשבון הבנק בלי אופק של לקוחות חדשים בעסק.
    טיפ חשוב מאוד לכל בעל עסק!!!

    אני רוצה להדגיש ולחשוף כאן סוג של מרמה או עבודה בעיניים או אי חשיפת כל האמת או אשליה מסוימת שמבצעות חברות קידום אתרים רבות: לעתים קרובות חברות קידום מציגות תוצאות גבוהות מאוד של ביטויים שאינם תחרותיים ובכך גורמות ללקוח הפוטנציאלי לחשוב שהן חברות קידום מעולות. אולם בפועל מדובר בהמון תוצאות ראשונות בגוגל אבל בביטויים נישתיים, זניחים, לא תחרותיים (למרות שלנו יראה כאילו אלו ביטוייםם חזקים כי זה נשמע הגיוני) עם מעט מאוד חיפושים וחלקם אפילו בלי חיפושים בכלל בגוגל!!! (תתפלאו, ראיתי גם את זה ולא פעם או פעמיים). ולא! לא מדובר רק על פרילנסרים קטנים שעושים את זה – גם חברות ענקק עושות זאת. ראו הוזהרתם!!!שנמשיך?
  8. לקוחות אסטרטגיים – כאן מדובר בשיקול עסקי נטו. בדרך כלל זה יותר סביב האגו של החברה מאשר משהו אחר וזה נכון לכל עסק באשר הוא. אני רוצה שחברה גדולה ומוכרת מאוד תהייה לקוחה שלי כדי שאוכל להשוויץ ולכן אני מוכן לתמחר לה את המוצר שלי במרווח קטן יותר מאשר לקוח רגיל או ללא רווח או בהפסד קל וכדומה. הכל בהתאם לשיקולים של בעל העסק לגבי הרווח העקיף שיהיה לו מכך (אם יראו שאני מפרסם את שטראוסס יתרשמו ממני מאוד, יחשבו שאני תותח, גדול, ענק, שפיץ ולכן ירצו להצטרף אלי – בולשיט! אבל זה עובד על לא מעט אנשים).
  9. איכות עבודת הקידום – כפי שכולם יודעים חלק חשוב מאוד מעבודת הקידום היא קישורים, כלים מקצועיים כאלו ואחרים ועוד. השגת קישורים איכותיים במיוחד תגרום לאתר לעלות לתוצאות גבוהות מאוד, לאורך זמן והרחק מהמתחרים. אותו הדבר לגבי כלים מקצועיים, מקדמים רבים משתמשים רק בגרסה החינמית של כלים לקידום אתרים ולכן נעדר מהם מידע רב ערך בניתוח התחום ופעולות הקידום ועקב כך הם נשארים מאחור.למה אני מספר לך את זה? כי זה ההבדל.  השגת קישורים איכותיים עולה יותר כסף מאשר קישורים רגילים, שימוש בתכנות מתקדמות עולה כסף ואם אתה רוצה להיות כמה שיותר מדויק אז תשתמש בהמון כלים שיעזרו לך להעריךך באופן הכי מדוייק שניתן את עבודת הקידום ואסטרטגית הקידום שלך – ולכל כלי כזה יש עלות משלו.
    ישנם עוד המון פרמטרים המשפיעים על איכות ומקצועיות עבודת הקידום אבל נראה לי שהבנתם את הרעיון. קידום אתרים מקצועי, איכותי ולא מתפשר עולה הרבה יותר מאשר קידום רגיל ללא אמצעים מיוחדים-כך גם נראות התוצאות!
  10. סוג לקוח – מחקרים מתקדמים מוכיחים שישנם 5 סוגים שונים של טיפוסים באנשים, לא אדבר עליהם כרגע אבל בגדול: אחד נודניק ומתקשר כל היום, השני חרדתי ובודק מיקומים בגוגל כל שעה ומפציץ בשאלות בוואטסאפ, אחר חושב שעם עסקת הקידום צריך לתת לו קורס מתקדם בקידום אתרים, אחרים שקטים מאוד באופן מטריד ופשוט סומכים עלייך שתיתן בראש. מצד שני ישנם את החברות: כל חברה מתנהלת אחרת, חלק שקטות,, אחרות דורשות דוח כל שבועיים או שבוע וכן הלאה.
    לקוח שמעסיק ומתפעל את חברת הקידום כי הוא לא מבין וחושב שהם יעשו לו בית ספר עם הדרכות פרטיות תוך כדי עבודת הקידום ישלם על זה או יפוטר כי הוא לא כלכלי לחברה והרי אנחנו לא עובדים לשם שמיים. שלאא תבינו אותי לא נכון, אני בעד להעניק 'שירות על' ואני עושה את זה יומיום, יחד עם זאת לקוח שמעסיק אותך כשעה/שעתיים ביום בתשלום של קידום אתר – אינו כלכלי.
  11. קידום אתר בישראל או בחו"ל – קיים הבדל משמעותי בין מאמצי הקידום הנדרשים בארץ לבין חו"ל. לרוב, קידום אתרים בחו"ל יעלה יותר כסף בייחוד אם אנו מתייחסים למדינות מערב אירופה וארה"ב. נושא קידום האתרים שם הוא מאוד מפותח ומאוד תחרותי אפילו בקידום אתרים מקומי שבארץ נחשב לקל וכמעט ואין קידום אתרים בכל ארה"ב (שכן מדובר בתקציבי ענק משום שהעבודה בפרוייקט כזה היא עצומה) אלא בדרך כלל מתרכזיםם באזורים ספציפיים.
  12. סל השירותים של הלקוח – כמו בכל עסק אחר כאשר ישנו לקוח יחסית גדול קרי, משתמש במגוון שירותים של חברת הקידום, יתכנו הנחות עבור סל השירותים. לדוגמא: לקוח המבצע רק קידום אורגני ישלם את מלוא המחיר (כמובן שתתכן הנחה במעמד העסקה), אולם אם אותו הלקוח ישכור את שירותינו גם בקידום אורגני + קידום ממומן + בניית אתר + קידום בפייסבוק = הוא ללא ספק יקבל הנחה על סך השירותים הכולל.טיפ חשוב לבעלי עסקים ומנהלים בכירים – ישנה דעה רווחת שצריך לבזר את שירותי השיווק בין מספר חברות בטענה שאם אתה 'נופל' על חברה לא מוצלחת אז תיפול בשירות אחד ולא בכולם. זו טעות!! מומלץץ לבעלי עסקים לבצע את כל השירותים באותה החברה משום שאז אותו לקוח הופך להיות גדול יותר באותה חברה ורווחי יותר עבורה ולכן הם יקדישו מאמץ יתר ותשומת לב נוספת ללקוח הזה כי להפסיד אותו זה יכאב מאוד,, אאווץ'.
  13. איכות השירות ומענה הולם – שירות טוב עולה כסף. לא בהכרח כל חברה מתמחרת אותו >> אני יודע שאני לא מתמחר את השירות שאני מעניק ללקוחות שלי ואני נותן להם שירות על עם מענה מיידי, טוב ואיכותי כל הזמן. יחד עם זאת השירות הזה גוזל זמן ויש לו עלות ובהחלט עדיף לעסק לשלם מעט יותר כסף ולדעת שהוא מקבל מענה מקצועי ומיידי מאשר לשלם מעט פחות ולהישאר תלוי באוויר בדיוק דווקא עכשיו כשאתה חייב שחברת הקידום תסייע לך במשהו. בנימה אישית אני יכול לומר כי חברות בינוניות כמו החברה שלי – האקרמן, הן הרבה יותר גמישות לבקשות יוצאות דופן, הרבה יותר מהירות ולעתים גם מפרגנות ללקוח ולא גובות ממנוו כסף על כל מיני ג'סטות שמבצעים עבורו.
  14. איכות המוצרים הנלווים – כאן הכוונה היא בעיקר למוצרים שנלווים באופן אוטומטי לשירות אותו ביקשתם. דוגמא לשירות כזה הוא מאמרים שמעלים לאתר כחלק מהקידום האורגני: אם ביצעתם עסקת קידום אורגני במחיר זול מדי, בהכרח טיב ואיכות המאמרים שיוזנו לאתר שלכם יהיה ירוד. תוכן ירוד לא רק פוגע בקידום האתר ולא יביא אתכם לתוצאות חיוביות אלא גם הלקוחות שיכנסו לאתר/לעמוד ויקראו את התוכן יראו שהוא תוכן משעמםם ולא תורם דבר ופשוט יצאו מהאתר ויעברו למתחרה שלכם. בכך אתם תפסידו המון פניות וגם אלו שכן יפנו יעדיפו לסגור עם בעלי אתרים אחרים שנראים טוב יותר, מכובד יותר ועם תוכן שעשה להם משהו.

קידום אתרים במחיר 600 ₪

לא אפשרי! בלי לבלבל לכם את המוח יותר מדי – אי אפשר לקדם אתר במחיר כזה ומי שמבקש מכם סכום דומה עדיף שתשקיעו אותו בלוטו כי שם יהיו לכם הרבה יותר סיכויים להרוויח משהו.

קידום אתרים במחיר  1,000 ₪

זה התקציב הנמוך ביותר האפשרי לקידום אתרים אורגני וגם כאן צריך להבין שלא מדובר על ביטויים תחרותיים ברמה ארצית אם כי נתקלתי מספר פעמים בתחומים מאוד חזקים עם תחרות בינונית נמוכה, אבל גם זה היה בביטויים מאוד מסוימים ולאחר מחקר מאוד יסודי ומקיף. בדרך כלל במחיר הזה ניתן יהיה לקדם עסק מקומי לצד יצירתיות ומעוף יוצא דופן של מקדם האתרים.

קידום אתרים במחיר 1,800 ₪

תקציב כזה יכול לאפשר לחברת קידום אתרים לבצע פעולות קידום טובות ואיכותיות בהרבה תחומים ואפילו בביטויים תחרותיים (תלוי איזה וכמה). בסכום כזה עדיין מומלץ לבחון את החברה ואת ההצלחות שלה בקידום אתרים במספר תחומים ולנסות לוודא כי קיימת מגמה של הצלחות עם מספר לקוחות על מנת לצמצם סיכונים משום שבהחלט יכולים להיות פרילנסרים קטנים או חברות קידום לא מוצלחות שלחוצות על כסף ולקוחות חדשים שמוכרות קידום אורגני במחיר כזה (מבחינתם זה מחיר מעולה ביחס למה שהם יתנו לך). בקיצור, תשימו לב שלא מתגלחים עליכם ומדובר בחברת קידום מומלצת שתדע לייצר לכם תוצאות מעולות.

קידום אתרים במחיר 2,500 ₪

זהו התקציב הבסיסי שניתן לומר עליו כי בהחלט אפשר להשיג תוצאות מעולות ולטווח ארוך גם בביטויים תחרותיים, יחד עם זאת אני חייב לסייג כי ככל שהביטוי תחרותי יותר כך נדרש להגדיל את התקציב, אולם חוויתי זאת על בשרי כאשר פרגנתי במחיר למספר לקוחות שרכשו ממני מספר רב של שירותי שיווק באינטרנט וראיתי שבהחלט ניתן לעשות דברים גדולים עם קצת יצירתיות (בקצת אני מתכוון להרבה :-) ).

קידום אתרים במחיר 3,000 ₪

זהו התקציב שבת'כלס כל מקדם אמור לעבוד איתו עבור קידום אתרים ברמת תחרותיות בינונית/גבוהה. תקציב כזה מאפשר למקדם האתרים להשקיע באתר הן מבחינת קידום קלאסי והן מעבר וכל אלו ברמה איכותית טובה עד גבוהה מאוד (תלוי בחברת קידום האתרים שבחרת). בתקציב כזה הלקוח יקבל מיקומים גבוהים יותר בפרק זמן קצר יותר ובהרבה יותר ביטויים.
מדוע? משום שאז לא צריך לחסוך בתכנים חדשים לאתר וגם לא באיכות שלהם (זוכר? איכות התוכן מייצרת יותר פניות וגם יותר סגירות של לקוחות חדשים), אפשר להשיג קישורים איכותיים שאין למתחרים (ואז להשאיר להם עשןן לבן סמיך), להפנות יותר תשומת לב לרשתות חברתיות ולהשיג מהם תנועה איכותית לאתר מלבד פעולות הקידום היבשות שמבצעים ברשתות החברתיות ועוד המון סודות אחרים שצריך להוציא עליהם כסף ואני לא אחשוף אותםם אבל הם אלו בעצם מה שעושים את ההבדל בין לקוח שנמצא בתוצאה 1 בגוגל ומקבל המון המון פניות בחודש לבין אתר שנמצא בעמוד ראשון (באמצע או למטה ) ואולי יקבל פנייה אחת בחודשיים.

קידום אתרים במחיר 5,000 – 9,000 ₪

כאן מדובר על קידום של ביטויים תחרותיים ואפילו תחרותיים מאוד. תקציב כזה מאפשר למקדם להתעסק בקידום האתר נטו, ברמה הגבוהה ביותר וללא פשרות ובכך להתקדם בגוגל טוב יותר ומהר יותר בביטויים תחרותיים. חשוב להבין! אם יש 2 אתרים שונים שמקודמים בשני חברות קידום שונות אך איכותיות ובאותה רמה: האתר עם התקציב הגדול יותר (ואני מתעלם בכוונה מכל שאר ה-250 פרמטרים של גוגל בקידום) בהכרח יזכה במיקומים גבוהים יותר ובפרק זמן קצר יותר. למה? תסתכלו למעלה מה כתבתי בקידום אתרים ב-3,000 ₪.

קידום אתרים במחיר 10,000 ₪ ומעלה

אוקיי. זהו תקציב חלומי לעבוד איתו נכון? יכול להיות, לא בטוח. למה? יותר תחרות = יותר הוצאות+יותר זמן עבודה. ולכן לא בהכרח מדובר על רווח גדול יותר ואם כן אז לא בהרבה.
בדרך כלל אלו יהיו לקוחות הפועלים בתחומים של קידום אפור/שחור או בתחום מאוד מאוד תחרותי כמו עולם התיירות לחו"ל, מניות, פורקס וכן הלאה. כמובן שכל מקרה לגופו.

לסיכום

למדנו היום קצת יותר לעומק על ההוצאות של קידום אתרים, איך חברות קידום קובעות את מחירי קידום האתרים בגוגל, עברנו על ההבדלים בין תקציבי קידום האתרים השונים ומה לצפות מהם ובעצם מכך הבנו מה ההבדל בין חברות קידום שונות. תמיד יהיו חברות שיקבלו המון כסף על קידום ולא יעשו עבודה טובה ומהצד השני אולי חברת קידום קטנה שמשלמים לה מעט מדי כסף והיא מוציאה תוצאות נהדרות. הלוואי שהייתה לי נוסחה בדוקה לתת לך כדי שלא תיפול בפח, אבל בתור בעל עסק אתה חייב ללכת עם האינטואיציה שלך ורק הזמן יקבע אם צדקת. בהצלחה!

 

בדוק אפשרותך

 קידום אורגני קידום ממומן בגוגל בניית אתר מדיה חברתית אני מאשר לשלוח אלי עדכונים וטיפים למייל