מהו קידום ממומן בגוגל?

עם התחזקות תחום קידום אתרים והשיווק הדיגיטלי, עולים ונזרקים לחלל האוויר מושגים שונים שנשמעים משונים לבעלי עסק רבים, שמחפשים דרכים לקדם את עצמם. ישנם דוגמאות רבות אבל ללא ספק הראשונה שבהן היא קידום ממומן בגוגל. בטח פגשתם מישהו שהמליץ לכם איך לבצע קידום אורגני מוצלח לאתר שלכם (כלומר, איך לקדם את האתר מבלי להשקיע בכך תקציבי שיווק במקורות חיצוניים) או מומחה אחר שמאמין כי קידום אתרים ממומן דווקא הוא הדרך בשבילכם. ובאותה ההזדמנות הוא חיבר כמה אותיות באנגלית וזה ממש לא היה נשמע לכם הגיוני.

אז בואו נעשה סדר בדברים

וננסה להבין מה זה קידום ממומן, ומה משמעות צירופי האותיות האלה שכולם מדברים עליהם:

שמות וכינויים לקידום ממומן בגוגל

נתחיל עם כל הכינויים והשמות של הקידום הממומן שכאמור כולם מתייחסים לאותה שיטת פרסום עליה נפרט בהמשך:

  • PPC – והמשמעות שלו היא  Pay-Per-Click כלומר תשלום לפי קליק, קרי משלמים על קליקים שבוצעו ונכנסו לאתר שלכם בלבד!
  • פרסום ממומן
  • פרסום בגוגל
  • פרסום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן 
  • קידום אתרים ממומן
  • קידום ממומן בגוגל
  • ADWORDS או פרסום באדוורדס – זו גם המערכת בה מקימים ומנהלים את הקמפיין הממומן לאתר

כאמור כל הכינויים שלעיל מתייחסים בדיוק לאותה שיטת פרסום בגוגל.

ההסבר מאוד פשוט!

מהו קידום ממומן?

המושג הזה, קידום ממומן, מתייחס לצורות שונות של שיווק ופרסום לאתר האינטרנט שלכם, לדף העסקי שלכם ברשת החברתית, או למודעה מסוימת שברצונכם לקדם לצורך שיווקו של מוצר, שירות או מבצע מסוים. הפרסום בגוגל מאוד בולט לעין ולמעשה כאשר כותבים משהו במנוע חיפוש גוגל, ניתן לראות כי לרוב 4 התוצאות הראשונות ועוד מספר תוצאות אחרונות בעמוד מלוות בכיתוב "מודעה" בצבע ירוק.

מנועי החיפוש והרשתות החברתיות גילו מזמן את כוחן לאור החשיפה העצומה אליהן מדי יום ביומו והחליטו להשתמש בה גם ככלי פרסומי חזק עבור בעלי העסקים. כך, עסקים קטנים יכולים גם הם להקצות תקציבים לצורכי שיווק ופרסום יעילים כמו קידום אתרים לעסקים קטנים, ולא רק חברות גדולות ועתירות תקציבים.

באופן כללי, קידום ממומן פועל בשיטת PPC – Pay Per Click, כך שאתם משלמים לפי הכניסות לאתר (או לדף העסקי ברשת החברתית), ולא על החשיפה עצמה.

בעוד רגע נדבר על המודעה עצמה, על התוכן שלה ועל קהל היעד שלכם, אבל לפני הכל חשוב להתמקד בסוגיה מרכזית ביותר בעולם של מנועי החיפוש בגוגל: מילות מפתח. מאחר וגוגל הוא קודם כל מנוע חיפוש ומקור לאיתור מידע בכל תחום אפשרי, האופן שבו הקהל שלכם יוכל להגיע אליכם בגוגל, הוא על ידי הקשת מילות מפתח בשורת החיפוש.

לדוגמא

כך, אם הלקוח מחפש מורה פרטי באשדוד, חנות פרחים בבת ים או מספרה ברעננה, הוא יוכל למצוא אתכם, אם זיהיתם את מילות החיפוש הרלוונטיות עבורכם. השימוש בביטויים אלה צריך להתבצע קודם כל ברמת הקידום האורגני – כלומר באתר עצמו ובתכנים השונים שאתם מעלים אליו. אבל הביטויים הללו חשובים גם לקידום ממומן, משום שבהגדרות הקמפיין שלכם תצטרכו לבחור עבור אילו מילות חיפוש תופיע המודעה שלכם.

אם יש לכם חנות פרחים בבת ים, אין לכם בוודאי עניין להיחשף למי שמחפש מספרה ברעננה. את מילות החיפוש הרלוונטיות תוכלו לאתר באמצעות הכלים של גוגל, שיציעו לכם מילים שמתאימות לעסק שלכם, או לעשות זאת בעצמכם על ידי בדיקת ההשלמה האוטומטית של גוגל בשורת החיפוש. שימו לב שעבור כל ביטוי שתרצו להוסיף לקמפיין שלכם, תתבקשו להציע תמחור נפרד (בשיטת המכרז) והוא אשר יקבע את הוצאות השיווק שלכם – מחיר זה הוא המחיר שתשלמו כאשר לקוח פוטנציאלי ייכנס לאתר שלכם דרך המודעה הממומנת.

חשוב !

יש לכם את האפשרות להגדיר לגוגל תקציב כללי – ותקציב יומי, כך שמנוע החיפוש יפסיק להציג את המודעה שלהם לאחר שמיציתם את התקציב היומי שלכם, מה שיעזור לכם לשלוט הרבה יותר בקלות בסכומי הכסף שאתם משקיעים בפרסום ובשיווק שלכם. זהו כלי חשוב שכדאי ללמוד ולהכיר היטב.בקידום ממומן בגוגל משלמים רק על כניסות לאתר

 

ניסוח מודעת הקידום הממומן תחת הנחיות גוגל

אחרי שהבנו מה זה בכלל PPC וכיצד פועל קידום ממומן בגוגל, בואו נחשוב לרגע על נוסח המודעה:
ראשית, חשוב לזכור שמודעת פרסום של גוגל מציבה לנו מגבלות שיאתגרו אותנו – אבל גם יעזרו למודעה להיות מאוד ממוקדת. הכותרת יכולה להיות באורך של עד 25 תווים, הטקסט הוא באורך מקסימלי של 35 תווים לכל שורה, עד שתי שורות. אם הטקסט שלכם באנגלית, רצוי להימנע מאותיות גדולות, גוגל לא אוהב את זה. ובכל מקרה כדאי להימנע מסימני קריאה מיותרים. שמירה על רווחים בין מילים היא חיונית גם כן – אל תנסו לעבוד על גוגל כדי לחסוך תווים, הוא יתפוס אתכם.

מעבר לנושאים הטכניים רצוי לחשוב היטב על נוסח המודעה, גם בשל מספר התווים המוגבל, וגם משום שאתם רוצים למשוך תשומת לב ולהביא תנועה לאתר שלכם. שימוש במילות המפתח היא חשובה, וכך גם הודעה על מבצע גדול או על התועלת הרבה שתמתין למי שייכנס לאתר שלכם (למשל: "מורידים 5 קילו בחודש!"). וודאו שאתם משתמשים בעברית תקינה ויפה, בוודאי אם אתם רוצים לשדר מקצועיות ואמינות, וכן הימנעו ממודעה שקרית שתעודד אנשים להיכנס לאתר שלכם ולגלות שמה שמשך אותם להיכנס – פשוט שגוי. אם אתם מתכוונים להשקיע תקציב כלשהו בפרסום בגוגל, אתם בוודאי רוצים לעשות את זה נכון ולנצל את התקציב הזה היטב.

 

ניתוח קמפיין PPC, מסקנות, שינויים ואז ריצה למרחקים ארוכים

חברת קידום מקצועית המתמחה בקידום אתרים ממומן תדע לחסוך ללקוחות שלה אלפי ועשרות אלפי שקלים רק על ידי טיוב הקמפיין והקמת קמפיין ברמה גבוהה עם ציוני איכות גבוהים הניתנים על ידי גוגל.

מסע הפרסום שלכם רץ, החשיפות נרשמות ולאט לאט מתחילה גם התנועה אל האתר שלכם. בעקבותיה אתם אולי מקבלים טלפונים ומתחילים אפילו למכור יותר. יכול להיות שמודעה אחרת תביא לתוצאה טובה יותר, או אולי בזמן קצר יותר? הכל אפשרי, ובניהול הקמפיינים שלכם בגוגל תוכלו לבחון את הביצועים של המודעה שלכם, גם תוך כדי הקמפיין וגם לאחריו. לכן אפשרות טובה כדי לבחון את סוג המודעה שעובד טוב יותר בשבילכם, מומלץ להפעיל יותר ממודעה אחת, ולחקור בכלי הניתוח של גוגל איזו מהן הביאה לתנועה גדולה יותר.

מאחר ומדובר בקידום ממומן, אתם בוודאי רוצים למקסם את התוצאות שלכם, וכאן כדאי לעצור לרגע ולחשוב על פרט חשוב נוסף, והוא הדף המסוים באתר שלכם שאליו יגיעו הגולשים דרך המודעה. בעולם השיווק הדיגיטלי מדובר על דף נחיתה, והוא בהחלט קריטי משום שרצוי שדף זה יכלול גם הנעה כלשהיא לפעולה, כך שהגולשים שמגיעים לאתר שלכם יידעו מי אתם ומה אתם מציעים להם – אבל יוכלו גם מיד לקבל את זה. לקוח שיעזוב את האתר מבלי לפעול בו, עשוי להיות לקוח שאיבדתם, נסו להשאיר אותו אצלכם.

 

 

בדוק אפשרותך

 קידום אורגני קידום ממומן בגוגל בניית אתר מדיה חברתית אני מאשר לשלוח אלי עדכונים וטיפים למייל